Google Page Experience и новият ъпдейт, какво трябва да знаем и какви проблеми можем да очакваме. В продължение на много години Google съветва собствениците на сайтове да дават приоритет на потребителския опит (UX), за да се възползват от класирането за оптимизация на търсачките (SEO), но сега се обявяват пет ключови сигнала, които официално ще натрупат в актуализацията на страницата на Google, стартираща през май 2021 г.
Този нов алгоритъм за събиране на фактори на ниво опит има нови последици и съображения. Има няколко практически стъпки, които можете да изпълните, за да се възползвате от ефекта на новия алгоритъм на Google – Page Experience върху класирането на страниците, за да останете на върха.
В официално изявление Google обявиха, че в средата на Юни 2021 започват имплементирането на нова ранк система за техните резултати, за която може да се мисли като „придаване на вкус към храната която приготвяте” и чрез която ще се обърне по-сериозни внимание на съдържанието, което се публикува във всеки уебсайт.
Съдържание
В статията ще разгледаме този ъпдейт в дълбочина и ще Ви запознаем с това как може да подобрите вашите резултати пред Google, като използвате предложените от него инструменти.
Всеки ден в Google се извършват над 3 милиарда търсения, или около 40,000 търсения в секунда. Повече от 75% от всички резултати никога не се доближават до първата страница.
Затова е изключително важно да се съобразяваме с всички правила и критерии на Google, за да повишим максимално нашите шансове за класиране по-напред в неговите резултати.
От май 2021г. SEO оптимизацията на всяка страница в Google ще се разшири, за да включва нов набор от критерии. Google въвежда сигнала Page Experience, нов фактор за класиране, който използва множество допълнителни сигнали, за да определи цялостното потребителско преживяване на страницата и да я класира по съответния начин.
Кои са новите критерии, които Google ще взима в предвид?
Някои от тези критерии или сигнали свързани с Page Experience, вече са измерени от Google, докато други са напълно нови.
Съществуващите подсигнали, които ще придобият по-сериозна тежест над класирането в резултатите на Google включват:
- Оптимизация за мобилни устройства: Мярка, която определя колко добре оптимизирана е конкретната страница за мобилни устройства.
- Безопасно сърфиране: Тук се акцентира на сигурността и това, че конкретната страница не съдържа злонамерен софтуер.
- HTTPS вместо HTTP: Сайтовете, които разполагат с SSL сертификат ще бъдат с приоритет в резултатите на Google, пред тези, които нямат издаден такъв.
- Натрапчивост: В новият ъпдейт на Google е предвидено да се обърне внимание на натрапчивите елементи, които се зареждат по време на навигацията по уебсайта, без желанието на клиента. Такива елементи са зареждането на игри, видеа и други подобни елементи при разглеждането на уебсайта, без този ефект да е бил търсен от потребителя.
- LCP (Largest Contentful Paint): Това е сигнал, който измерва пълното зареждане на най-големият елемент в страницата. Спрямо Google, това цялостно зареждане трябва да се случва за не повече от 2.5 секунди след отваряне на страницата. Резултати от 4 секунди и повече ще бъдат смятани за лоши.
- First Input Delay: Буквално преведено забавяне на първият ход, или инструмент, който измерва времето, което отнема на страницата да стане интерактивна. Обикновено за добър резултат се приема такъв под 100 милисекунди, а слаб за всичко над 300 милисекунди.
Източник: Google Search Central
Как да подготвим сайта си за новият ъпдейт?
Тъй като това е актуализация на Google и засяга вашият ранк в търсенето на Google, не би трябвало да е изненада, че най-добрите инструменти за следене и измерване са тези на Google.
Може да проследите Core Web Vitals на вашият уебсайт с инструментите на Google, които се очаква да използвате. В Google Search конзолата ще може да намерите нов отчет, наречен Core Web Vitals, в който може да видите конкретна снимка, показваща ефективността на вашият сайт или конкретна страница. В случай, че забележите ниски резултати за конкретни страници, може да ги подложите на тест в Google Page Speed Insights за да установите кое и по какъв начин може да бъде подобрено. Въпреки, че тези инструменти няма да ви подобрят сайта автоматично, вие ще имате изключително полезна информация за това кое и как може да бъде подобрено.
Погледнато по-глобално
Има десетки SEO фактори, които оказват влияние на всеки сайт както и безброй съвети и малки трикове, които може да използвате за да повишите малко или много вашите резултати. Все пак дори спазването на всички добри SEO практики не гарантира ефективност, ако съдържанието, което предоставяте на вашите клиенти не е най-доброто, най-подходящото и най-конкретното.
Google се стреми да предостави най-добро потребителско преживяване и в този ред на мисли поведението на потребителите на вашият сайт говори изключително много за стойността на съдържанието, което предоставяте.
Заключение за Google Page Experience 2021
Най-общо казано, ако искате вашият сайт да бъде харесван от Core Web Vitals на Google след новият му ъпдейт, обърнете сериозно внимание над стойността на съдържанието, което публикувате в него, спазвайте всички изисквания като инсталиране на SSLсертификат, скорост на сайта, премахване на натрапчиви елементи и другите, които описахме в статията и следете Core Web Vitals инструмента, от които ще получите конкретна и точна информация за различни проблеми и варианти за решаването им.