Адрес
жк.Студентски град 64,
София, България
Контакти
hello@web-graphica.bg
Тел: +359 89 443 3785
Назад

Онлайн речник на дигиталните термини

Защо създадохме дигиталният речник?

Терминологията в дигиталния маркетинг е специфична за общността. Термините могат да бъдат плашещи за начинаещи, а понякога и за опитни маркетолози. Езикът е пълен със съкращения, жаргони и акроними, специфични за различни дигитални маркетингови практики като SEO, PPC и уеб дизайн. Ето защо създадохме списък с най-често срещаните термини и дефиниции за дигитален маркетинг по азбучен ред, като речник за бърза справка. Чувствайте се свободни да се свържете с нас за допълнителни предложения, които да добавим.

онлайн речник на дигиталните термини

# A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | L | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z

#A

Adwords (Google Adwords)

Google AdWords е платформа за онлайн рекламиране с плащане на щракване, която позволява на рекламодателите да показват своите реклами на страницата с резултати от търсачките на Google . Въз основа на ключовите думи, към които искат да се насочат, фирмите плащат, за да получат своите реклами да се класират в горната част на страницата с резултати от търсенето.

A/B Testing (A/B тестване)

A/B тестването се използва в електронни бюлетини, имейли, социални реклами, призиви за действие и копие на целевата страница. A/B тестването, известно още като разделно тестване (Split Test) е сравнението между две версии на целева страница. Разликата между тях може да бъде незначителна като цвят на бутон или голяма като промяна в копието. Основната причина да провеждате A/B тестване е да знаете коя версия – на целева страница, CTA и т.н. – има по-голям шанс да ви даде резултатите, които търсите.

Affiliate Marketing (Партньорска програма)

Affiliate Marketing е рекламен модел, при който компанията компенсира издателите на трети страни за генериране на трафик или закупуване на продуктите и услугите на компанията. Целта на този модел е да увеличи продажбите и да създаде печелившо решение както за търговец, така и за партньор. Системата е печеливша и става все по-популярна.

Alt-Tag (Алт таг)

Текст, който се съхранява в изображение на страница и описва, какво е изобразено на него. Ако изображението не може да се визуализира, се появява съхранения алтернативен текст. Alt-Tag се използва от търсачките за разпознаване на съдържанието на изображението.

Anchor Text (Анкор текст)

Анкор текста буквално е видимият текст в хипервръзка на който може да се, свързвайки думи близки по смисъл, давайки информация на потребителите за какво се отнася съответната връзка. Прекаленото използване на Анкор връзки, могат да бъдат счетени от търсещите машини за манипулация и да бъдат игнорирани.

Alt-Text (Алтернативен текст)

Алтернативният текст се отнася до дума, която се използва в HTML (Hypertext Markup Language) за предоставяне на текстова алтернатива на визуалната информация. Добавянето на текст към HTML кода за изображения позволява на посетителите на уебсайта с нарушено зрение да информация за съдържанието на снимката.

#B

‍Bounce Rate (Степен на отпадане)

Степента на отпадане се отнася до термин за дигитален маркетинг, използван в анализа на уеб трафика. Маркетолозите използват степента на отпадане, за да изчислят процента посетители, които напускат сайта им, преди да взаимодействат на страницата или да преглеждат други уеб страници в сайта. Формулата, използвана за изчисляване на степента на отпадане, е времето, което посетителят прекарва на сайта. Степента на отпадане предоставя на маркетолозите представа за ефективността на сайта. Високата степен на отпадане позволява на търговеца да знае, че времето за зареждане е бавно или сайтът не ангажира своите посетители. Отчетът на Google Analytics позволява на собствениците на уебсайтове да изчислят степента на отпадане на сайта си.

Backlink (Беклинк)

Беклинковете се отнасят до връзка, която е хиперлинк към друг уеб сайт. HTML Href код свързва двете връзки. Сайтовете със силни обратни връзки се класират по-високо от Google. Концепцията е, че уебсайтовете с обратна връзка към утвърдени и доверени уебсайтове предлагат по-висок потенциал за класиране. Правомощията на Google се придобиват чрез обратните връзки. Обратните връзки се наричат ​​още входящи връзки, входящи връзки, в връзки и вътрешни връзки. Връзките са входящи връзки към уебсайт или уеб страница.

Black Hat SEO (Черно SEO)

Black Hat SEO се отнася до неетичен дигитален маркетинг или SEO маркетингови методи, използвани за класиране на уебсайт по-високо в страницата с резултати от търсачката. Практиката понижава класирането на конкурентни сайтове и повишава ранга на неетичните рекламни сайтове. Използват се спам тактики, които включват масово изграждане на връзки към директории, въртене на статии и отрицателно SEO, като отрицателни отзиви, оставени за конкурент. Това е злонамерена маркетингова тактика за лична изгода (по-висок статус на уебсайта.) Хакването на конкурентни сайтове също се счита за Black Hat SEO. Доставчиците на търсачки като Google считат тактиките за оптимизация, които са измамни или не отговарят на техните насоки, за методи на черна шапка.

Brand Awareness ( Разпознаваемост на бранда)

Осведомеността за марката се отнася до степента на информираност на потребителите (припомняне и разпознаване) на марката и свързаните с нея продукти. Известността на марката и свързаните с нея продукти се изгражда чрез различни форми на реклама. Осведомеността за марката е от съществено значение в бизнес маркетинговите практики, тъй като измерва способността на потребителите да си спомнят марка. Осведомеността за марката е основно съображение при поведението на потребителите, управлението на рекламата, управлението на марката и разработването на стратегия. Потребителите няма да купуват, освен ако не са запознати с продуктовата категория и осведомеността за марката в рамките на категорията е налице.

#C

CMS (Система за управление на съдържанието)

софтуерен инструмент, който ви позволява да създавате, редактирате и публикувате съдържание. Обикновено административната част на уеб сайт се нарича CMS, което ни позволява да редактираме това, което потребителят може да види. WordPress и Shopify са примери за популярни системи за управление на съдържанието.

Call To Action CTA ( Призив за действие)

Призивът за действие се отнася до термин за дигитален маркетинг. CTA е дизайн, който маркетолозите използват, за да предизвикат отговор от потребителите. Маркетолозите използват CTA, за да насърчат потребителите да предприемат незабавни действия за закупуване на стоки или услуги.

Canonical Address (Каноничен адрес)

Каноничен адрес или rel=canonical се отнася до HTML елемент, който уеб администраторите използват, за да предотвратят проблеми с дублираното съдържание. Кодът RFC 6596 се добавя в HTML главата на уеб страница. Кодът се използва за предупреждаване на роботите на Google за дублирано съдържание на страницата. Каноничната (предпочитана) версия на уеб страница е оригиналното съдържание на страницата и се посочва като част от кредита за оптимизация за търсачки на уеб администратора. Дублираното съдържание трябва да сочи към каноничния към изходния URL адрес, предоставяйки SEO кредит на оригиналния източник или уебсайт/страница.

Chat Bot (Чат Бот)

Чат ботът се отнася до компютърна програма, използвана за провеждане на разговори чрез слухови или текстови методи. Чат ботът се нарича още чатбот, разговорен бот, чатбот и изкуствен разговорен обект. Чат ботовете провеждат разговори с хора чрез различни средства, като прозорци за чат на уеб страници. Основната цел на чат ботовете е да предоставят на потребителите незабавно обслужване на клиенти или получаване на информация. Програмите са предназначени да симулират човешкото поведение и реакция. Системите са едновременно сложни и неусложнени. Сложните системи обработват естествения език. Неусложнено сканиране на системата за въвеждане на ключова дума, за да предостави отговори на базата данни, свързани с въвеждането на ключова дума.

Click Through Rate CTR ( Честота на кликване)

Честотата на кликване се отнася до броя на потребителите, които кликват върху реклама, след като са я гледали. Маркетолозите използват формулата за разделяне на броя на кликванията върху рекламите на броя на рекламните импресии (показвания). Концепцията за CTR е за търговците да преценят по-добре ефективността на своите реклами. Високото ниво на рекламата е показвания, а ниското кликване е знак, че рекламата не е привлекателна за потребителите.

Content Marketing (Маркетинг на съдържанието)

Маркетингът на съдържание се отнася до създаването и разпространението на материали онлайн. Например съдържание, блогове, видеоклипове и публикации в социалните медии. Маркетингът за съдържание е създаден, за да предостави на потребителите информация, така че не рекламира изрично марка.

Conversion Rate (Процент на конверсия)

Надстройката на съдържанието се отнася до бонус съдържание, предоставено на потребителите в замяна на техния имейл адрес. Надстройките на съдържанието се считат за уникални по начина, по който имейлите не се използват за пощенски списък. Те трябва да предоставят искана информация, предлагана чрез сайта и специфична за тема или предмет, специфични за сайта или интереса на посетителите.

Cost Per Click CPC (Цена на клик)

Цената на клик (CPC) е стойността в долари, която маркетолог харчи за кампания с плащане на клик. Рекламите с плащане на щракване могат да се показват между различни доставчици на търсачки като Google и Bing. Google AdWords е рекламната услуга на Google. Bing Advertising и Google AdWords изискват търговците да наддават за ключови думи и ключови фрази. Всяка ключова дума и ключова фраза имат определена стойност в долари. С ключови думи и ключови фрази, които са много търсени.

Cost Per Thousand CPM (Цена на хиляда импресии)

CPM е термин в дигиталният маркетинг и представлява римската цифра за 1000. Маркетолозите използват CPM, за да измерят цената на онлайн реклама за 1000 импресии. Импресията се отнася до броя на показването на рекламата на уеб страница. Маркетолозите могат да използват CPM, за да оферират за ключова дума или ключови фрази.

Conversion Rate Optimization CRO (Оптимизиране на процента на реализаци)

Оптимизацията на конверсията (CRO) се отнася до клон на дигитален маркетинг. Целта на клона е да се повишат процентите на конверсия на уеб страница/и. Колкото по-висок е процентът на конверсия на страницата, толкова по-печеливша е страницата. Маркетолозите използват стратегии, за да доминират поведението на посетителите. Потребителската психология с маркетинг и уеб дизайн е съчетана. CRO на двете версии се тества с AB тест, за да се определи кой вариант е по-ефективен за по-висок процент на реализация.

#D

Digital Marketing ( Дигитален маркетинг)

Дигиталният маркетинг се отнася до термин, използван за свързване на маркетингови техники с дигитални технологии като интернет. Терминът се използва за онлайн маркетингови практики като SEO, CRO, PPC, блогове, уеб дизайн, маркетинг със съдържание и всички други форми на онлайн маркетинг. Интернет стрийминг на видео с реклами също може да бъде форма на дигитален маркетинг.

 

Direct Traffic (Директен трафик)

Директният трафик се отнася до мрежов потребител, който отива директно към уеб страница. С други думи, мрежовият потребител въвежда URL в своя браузър или използва отметка за достъп до сайт. Директният трафик се счита за посетители на сайта, които достигат до уеб страница, без да щракнат върху реклама, да бъдат привлечени от CTA или да отговорят на имейл или някаква друга форма на предишна реклама. Google Analytics предоставя обобщение на трафика, поведението на потребителите и реализациите от органични, препоръчителни, платени имейли, социални, директни и др. канали.

Display Network (Дисплейна мрежа)

Дисплейната мрежа се отнася до мрежа от уебсайтове и приложения, които позволяват на търговците да показват реклами на своите страници. Google AdWords е дисплейна мрежа, която се състои от над 2 милиона уебсайта и достига до над 90 процента от нетните потребители. Маркетолозите могат да купуват реклами, насочвайки се към потребителите в дисплейната мрежа въз основа на различни критерии като ключови думи и теми, разположение в уеб страница и ремаркетинг.

Dofollow Backlinks (Dofollow обратни връзки)

Dofollow се отнася до фраза, която обозначава липсата на хипервръзка на маркер „nofollow“. Хипервръзките включват маркер „Dofollow“, докато към хипервръзката не се прикачи „Nofollow“ парче код. Dofollow маркерите предават на SEO equity целеви URL адрес. Таговете Nofollow не го правят. Собственият капитал помага за изграждането на ранг в Google.

#E

E-Commerce (Електронна търговия)

Електронната търговия се отнася до електронната търговия. Терминът класифицира онлайн бизнеса. Често срещан бизнес за електронна търговия е онлайн търговец на дребно, който продава продукти директно на потребителите. Компютърните мрежи се използват за търговия или улесняване на търговията с продукти или услуги.

Email Lists (Имейл списъци)

Списъкът с имейли се отнася до колекция от имейл адреси. Маркетолозите използват имейл адреси за насочване към имейл кампании. Обикновено списъците с имейли са групирани по потребителска класификация. Класифицирането на списъка с имейли позволява на маркетолозите да се съсредоточат върху типа комуникация с потребителя. Например маркетолозите могат да изпращат един тип/набор имейли на потенциални клиенти, докато друг тип/набор до клиенти. Класификацията позволява на търговците да общуват по-добре със своите потенциални клиенти и клиенти.

Email Marketing (Имейл маркетинг)

Имейл маркетингът се отнася до използването на имейл за преобразуване на потенциални клиенти и клиенти в продажби. Маркетингът по имейл позволява на маркетолозите да насочват своите потенциални клиенти и клиенти с персонализирана информация за тяхната марка, стоки и услуги, които да предлагат на пазара.

 

Engagement Rate (Степен на ангажираност)

Степента на ангажираност се отнася до процента последователи или зрители, които се ангажират с публикация. С други думи, степента на ангажираност показва на маркетолозите/издателите колко хора взаимодействат с публикуваното им парче. Различни фактори влияят върху ангажираността, като коментари на потребителите, споделяне, харесвания и т.н. Степента на ангажираност е показател, който се използва силно при анализиране на социалните медии.

Event Marketing (Маркетинг на събития)

Маркетингът на събития се отнася до популяризирането на марка, продукт или услуга чрез промоционални събития. Маркетингът включва директно взаимодействие на представители с потребителите. Маркетингът на събития се счита за част от маркетинг чрез опит и съдържание. Маркетингът чрез опит следва процеса на корпоративно разказване на истории, за да привлече интереса на потребителите и да ангажира аудиторията.

Exit Rate (Скорост на излизане)

Процентът на излизане е термин, използван в анализа на трафика на уебсайта. В дигиталния маркетинг процентът на излизане е процентът на посетителите, които посещават сайт, които активно напускат конкретна страница на сайта, за да посетят друг сайт.

#F

Facebook Ads Manager (Мениджър на реклами във Facebook)

Facebook Ads Manager се отнася до инструмент на Facebook, който маркетолозите използват за създаване и оптимизиране на кампании в социалните мрежи във Facebook. Маркетолозите могат да създават и пускат реклами, да насочват реклами и да предлагат възможност да видят ефективността на рекламите и обобщената информация за таксуването, историята на плащанията и информацията за начина на плащане.

Facebook Advertising (Facebook реклама)

Рекламата във Facebook се отнася до рекламната мрежа на Facebook. Потребителите на Facebook могат да рекламират своята марка, продукт и/или услуга, за да достигнат до потребителите в общността на Facebook. Facebook предоставя набор от типове реклами, предназначени да бъдат специфични за целите на търговеца. Рекламата във Facebook е уникална по начина, по който аудиторията се формира на базата на обширна демографска информация от потребителска информация на Facebook. Google и други рекламни мрежи използват ключови думи. 

Facebook Business Page (Бизнес страница във Facebook)

Бизнес страница във Facebook се отнася до страницата на бизнес профила на маркетолог в платформата за социални медии на Facebook. Страницата е подобна на лична Facebook страница; само това е бизнес профил. Местните фирми, онлайн търговците и предприемачите могат да създадат бизнес страница във Facebook, за да популяризират своите марки, продукти и услуги. Маркетолозите могат да използват своите страници, за да публикуват актуализации на състоянието, да предоставят връзки, да правят коментари, да обявяват събития и да показват снимки и видеоклипове.

#G

Google Ads

Google Ads се отнася до услугата за онлайн рекламиране на Google. Google AdWords позволява на търговците да достигат до потребителите чрез страниците за търсене на Google и техните дисплейни мрежи. Рекламодателите наддават за ключови думи и ключови фрази. Услугата предоставя на маркетолозите различни стратегии за постигане на своите маркетингови цели, като например наддаване за ключови думи за показване на реклами, които да се показват в резултатите от страниците за търсене на Google или в мрежата от партньорски уебсайтове на Google.

Google Algorithm (Алгоритъм на Google)

Алгоритъмът на Google се отнася до математическа система, която е предназначена за търсачките на Google, за да определят къде ще бъдат позиционирани уебсайтовете в страниците с резултати от търсенето. Алгоритъмът се нарича още „основен“ алгоритъм. Google актуализира алгоритъма приблизително 500 до 600 пъти годишно или два пъти на ден. С актуализацията позициите на уебсайта могат да варират от ден на ден. Действителният алгоритъм на Google се пази в тайна, така че уеб администраторите и търговците да не могат да манипулират системата, за да получат по-високо класиране. Google предоставя на уеб администраторите и търговците насоки как да се показват по-високо в страниците с резултати от търсенето.

Google Analytics

Google Analytics се отнася до софтуерна платформа на Google. Създаденият от Google софтуер е предназначен за търговци да анализират почти всички аспекти на потребителите на уебсайта чрез Google Marketing Platform. Това включва трафик на уебсайт, потребителски показатели, реализации, исторически сравнения на данни и ефективността на всеки маркетингов канал може да се управлява с инструментите на Google Анализ.

Google Hummingbird

Google Hummingbird се отнася до прякор от индустрията, даден на първата обширна преработка на алгоритъма за търсене на Google. Основният ремонт беше уникален от този на Panda и Penguin, тъй като промени напълно начина, по който Google интерпретира потребителските заявки за търсене. Преди актуализацията потребителите биха имали най-вече резултати от страници за търсене въз основа на съвпадение на конкретни ключови думи. След актуализацията потребителите на търсене с Google имат прецизно търсене въз основа на търсенето им по ключови думи. Например, търсенето на „как да приготвяте зеленчуци на пара, без да използвате уред на пара“ ще предостави резултати, пряко свързани с фразата за търсене. Преди актуализацията резултатите може да са включвали начини за приготвяне на зеленчуци на пара в пара.

Google My Business

Google My Business се отнася до платформа на Google, която позволява на търговците да създадат бизнес страница на Google. Маркетолозите могат да въвеждат информация, която да се показва в резултатите от страниците за търсене, търсенето на местоположение, пакетите с карти и др. Името и информацията на компанията, връзката към уебсайта, работното време и прегледите също се управляват чрез платформата на Google. Google My Business е идеален за локални SEO кампании, тъй като информацията за компанията се появява в резултатите от търсенето с Google, когато името на компанията се въведе в браузъра.

Google Panda

Google Panda се отнася до актуализация на алгоритъма на Google, която е създадена, за да анализира по-добре качеството на съдържанието на страницата на уебсайт. Първоначално актуализацията на Google Panda беше пусната през февруари 2011 г. Google продължава да актуализира периодично изданието. Актуализацията определя дали съдържанието на страницата и сайта е подходящо за заявките. Той също така коригира класирането на сайта в съответствие с качеството на съдържанието на страницата. Алгоритъмът вече е асимилиран с основния алгоритъм за търсене на Google и включва възможността за оценка на качеството на съдържанието в реално време.

Google Penguin

Google Penguin се отнася до актуализация на алгоритъма на Google. Актуализацията на алгоритъма преработи заявките за резултати от търсенето, за да бъдат по-конкретни. Алгоритъмът позволява на Google да определи местоположението на потребителя, когато се извършва търсене в двигателите. Например, потребител въвежда търсене за „Starbucks“. Резултатите изтеглят най-близките ресторанти на Starbuck до местоположението на потребителя. Алгоритъмът има силно въздействие за генериране на местен бизнес и осигуряване на удобство за потребителите.

Google Search Console

Конзолата за търсене на Google се отнася до безплатен инструмент на Google, достъпен за уеб администратори. Конзолата за търсене на Google преди беше известна като Webmaster Tools. Конзолата за търсене на Google включва различни области, в които търговците могат да анализират данни и да определят как се представя техният сайт. Search Console е различен от Analytics, тъй като не измерва трафика. Конзолата осигурява видимост на сайта на страниците за търсене и индексиране от ботове за роботи на Google. Конзолата за търсене с показатели измерва CTR, броя на индексираните страници на сайта, мъртвите връзки и др.

#H

Hashtag (Хаштаг)

Hashtag се отнася до символа „#“, който се използва в социалните медии. Хаштаговете се използват за потребителите на социални медии, за да намират лесно съдържание. Хаштаговете се използват за широки теми, подробни теми и ниши.

Heatmap (Топлинна карта)

Топлинната карта се отнася до графично представяне на това как взаимодействат посетителите на даден сайт, докато са на сайта. Топлинното картографиране е софтуер, който позволява на уеб администраторите да проследяват кликванията на посетителите върху страница, къде са щракнали върху страницата, как посетителите се разхождат по страницата и над какво задържат курсора, докато са на страница. Топлинните карти помагат на търговците да определят как се държат посетителите, докато са на сайта им. Топлинното картографиране помага при събирането на данни за поведението на посетителите, което им позволява да проектират и оптимизират своя уебсайт.

HTML

HTML се отнася до съкращението за език за маркиране на хипертекст. Наборите HTML кодове се използват за уеб браузър, за да знае как да показва уеб страница. Отделният код в HTML се нарича етикет или елемент. HTML обикновено включва начален и краен елемент/таг за маркировки.

HTTP

HTTP се отнася до съкращението за протокол за трансфер на хипертекст. Световната мрежа използва протокол, за да определи как се форматират и предават данните. Той също така предоставя знания на уеб сървърите и браузърите за необходимите действия, които трябва да бъдат предприети за отговор на командата. Когато даден уебсайт се интересува от браузър и се щракне върху бутона „търсене“, HTTP командата се изпраща на сървъра. Тази команда казва на сървъра да намери сайта и да изпрати данните за потребителя, които да бъдат изпратени директно до URL адреса или сайта.

HTTPS

HTTPS е съкращението за защитен протокол за трансфер на хипертекст. HTTPS е по-сигурна версия на HTTP. HTTP се използва за дефиниране на това как данните се форматират и предават в мрежата. HTTPS осигурява защитна бариера пред HTTP, тъй като е криптиран. С добавения слой на сигурност личната информация на потребителите, използващи криптиран сайт, е по-добре защитена.

Hreflang Tag ( Hreflang таг)

Тагът Hreflang се отнася до HTML кода на уебсайт, който предоставя на търсачките говоримия език на страницата. За сайтове със страници на множество езици, Hreflang таговете са особено полезни. Таговете Hreflang помагат на Google да поставя и показва страници на конкретна аудитория, като испаноговоряща аудитория.

Hyperlink (Хипервръзка)

Хипервръзката се отнася до HTML код, който се използва за създаване на връзка от една уеб страница към друга страница. HTML кодът често включва подчертана дума или изображение, което ще отведе потребителя директно до местоположението, когато се щракне върху маркираната дума или изображение.

#I

Impressions (Импресии)

Импресиите се отнасят до термин, използван в рекламата с плащане на клик. Терминът импресия се използва за представяне на броя показвания на PPC реклама на потребителите.

Impression Share (Дял на импресиите)

Дялът на импресиите се отнася до термин, използван в PPC рекламата. Терминът представлява показател, който представлява процент от показванията на реклама от потребителите – действителният брой показвания на рекламата за възможните времена, в които рекламата би могла да бъде видяна. Например, ако делът на импресиите на PPC кампанията е 50 процента, тогава рекламата е била показана 5 от 10 възможни пъти.

#J

JavaScript

Javascript се използва в уеб браузърите за интерактивни ефекти, които са трудни или невъзможни за постигане само с CSS или HTML. Javascript може да се използва за API, игри, способности за превъртане и други. Javascript може да вдъхне живот на уебсайтовете и да предостави на посетителите изключително изживяване на сайта.

#K

Keywords ( Ключови думи)

Ключовите думи се отнасят до дума или фраза, използвани от маркетолозите в съдържанието на страницата и маркетинга. Google и други търсачки разпознават ключови думи в браузърите за търсене и SEO съдържанието. Например, потребител въвежда ключова дума, за да завърши търсене. Google разпознава ключовата дума и сканира съдържание, свързано с ключовата дума. Маркетолозите, които се фокусират върху SEO, се разпознават в търсачките чрез своите ключови думи.

Keywords Density (Плътност на ключовите думи)

Плътността на ключовите думи се отнася до броя пъти/процента на показване на ключова дума на уеб страница в сравнение с общия брой думи на страницата.

Keyword Phrases (Ключови фрази)

Ключовите фрази се отнасят до група от две или повече думи, които се използват за предлагане на пазара и намиране на информация в търсачките. Например, нетен потребител иска информация за дигитален маркетинг. Потребителят въвежда в браузъра си „дигитален маркетинг“. Резултатите от търсенето изтеглят информация за дигиталния маркетинг и бизнеса. Ключовите фрази позволяват на потребителите и търговците да нареждат думи заедно, за да намерят по-конкретна информация.

 

Keywords Research (Изследване на ключови думи)

Изследването на ключови думи се отнася до практика за оптимизация на търсачките, използвана от маркетолозите за проучване на алтернативни термини за търсене, потребителите на интернет въвеждат в браузъра на търсачката си, когато търсят информация. Ключови думи, свързани с тяхната тема, се изследват и използват за постигане на по-добро класиране в търсачките. След като маркетолог намери нишова ключова дума, той ще я разшири, за да намери по-подходящи ключови думи.

Keywords Stuffing (Препълване на ключови думи)

Препълването с ключови думи се отнася до прекомерната употреба на ключови думи в дадена страница. Пълненето на ключови думи се счита за тактика за манипулиране на търсачките. Тактиката е неприемлива и търговците, които се занимават с пълнене с ключови думи, могат да бъдат наказани от Google или алгоритмична девалвация при търсене.

#L

Landing Page (Целева страница)

Целевата страница се отнася до страница, към която се отвежда потребителят в мрежата, след като щракне върху връзка. Маркетолозите използват целевите страници, за да насочват потока от трафик в целия си сайт, както и за генериране на потенциални клиенти.

Landing Page Optimization (Оптимизация на целева страница)

Оптимизацията на целевата страница се отнася до процеса на подобряване на елементите на уебсайт с цел увеличаване на реализациите. Целевите страници са ключов компонент на интернет маркетинга. Целевата страница е предназначена да предоставя информация и да генерира продажби или улавяне на потенциални клиенти. Маркетолозите често използват целеви страници в платени маркетингови кампании.

Latent Semantic Indexing LSI (Латентно семантично индексиране)

LSI се отнася до съкращението за латентно семантично индексиране. Латентното семантично индексиране е метод за индексиране на търсачките, който създава връзка между думи и фрази за структуриране на по-добро разбиране на темата на текста. LSI предоставя на търсачките възможността да предоставят по-добри резултати при заявки.

Local SEO ( Локална SEO оптимизация)

Локалното SEO се отнася до оптимизация за локални търсачки. Оптимизацията за локални търсачки е подобна на оптимизацията за търсачки, тъй като е за създаване на видимост на уебсайт или уеб страница в органичните страници с резултати от търсачките. Маркетолозите използват локално SEO, за да продават своя бизнес на местно ниво. С други думи, локалното SEO се използва, за да помогне на бизнеса да популяризира своите продукти и услуги на местни клиенти.

Long Tail Keywords (Ключови думи с "дълга опашка")

Ключовите думи с дълга опашка се отнасят до ключова фраза, която е по-дълга и е по-конкретна при съвпадение на потребителска заявка за търсене. Ключовата дума с дълга опашка не се търси толкова често, колкото кратките ключови фрази; обаче, когато се търси, има по-високо намерение за търсене. За търговците ключовите думи с дълга опашка са изгодни, тъй като най-често има по-малко конкуренция при използването на ключовата дума.

#M

Meta Descriptions (Мета описания)

Метаописанията се отнасят до мета маркер, който предоставя описание на страницата от 160 знака или по-малко. Мета описанието е основен аспект на уеб страницата, тъй като е това, което се появява в резултатите от търсенето с Google, както и в други резултати от търсачките.

Meta Tags (Мета тагове)

Мета таговете се отнасят до HTML фрагменти, добавени към кода на уеб страница за уеб роботите и търсачките за по-добро разпознаване на съдържанието на страницата. Метаданните се използват за търсачките, за да помогнат при решаването на подходяща информация от уеб страница за показване в резултатите от търсенето. Мета таговете включват различна информация за страницата, като например кога е публикувана, автора и заглавието на страницата и описания на изображения.

Meta Keywords (Мета ключови думи)

Мета ключовите думи се отнасят до специфичен тип мета маркер, който се появява в HTML код на уеб страница. Мета ключовите думи се използват, за да помогнат на търсачките да разберат темата на уеб страницата. Мета ключовите думи се появяват в изходния код на страница, а не на видимата страница.

Mobile Page Optimization (Оптимизация на мобилни страници)

Оптимизацията на мобилни страници се отнася до най-добрите практики за мобилно SEO, за да се гарантира, че уебсайтът е проектиран да отчита различни размери на екрана и времена за зареждане. С други думи, това е оптимизация, която осигурява пълен изглед на уебсайт на екран с всякакъв размер.

#N

Nofollow Links (Nofollow връзки)

Връзките Nofollow се отнасят до стойност, която може да бъде присвоена на атрибута rel на HTML връзка, която комуникира с уеб роботите и търсачките. Nofollow е да информира уеб робота и търсачките, че връзката няма право на SEO капитал. С други думи, хипервръзката не трябва да влияе върху класирането на сайта. Указанията на Google посочват, че всяка връзка, която е неестествена, като например платено съобщение за пресата или дублиран сайт, трябва да има маркер nofollow.

#O

On Page SEO (Вътрешна SEO оптимизация)

Вътрешната SEO оптимизация се отнася до практиката за оптимизиране на отделни уеб страници, за да се класират по-високо в търсачките. По-високото класиране най-често се равнява на генериране на повече трафик. База от ключови думи и фрази за по-подходящ трафик. SEO на страница се отнася до съдържанието и HTML изходния код на страница, която маркетолозите могат да оптимизират за по-добро класиране и резултати при търсене.

Organic Search Traffic (Органичен трафик при търсене)

Органичният трафик при търсене се отнася до източник на трафик към уебсайт, който е резултат от неплатени резултати от търсачките. Google и други търсачки използват различни фактори за класиране на уебсайтове за резултатите от търсачките. Факторите за класиране включват органично SEO. Органичното SEO включва маркетинг със съдържание, блогове, съобщения за пресата, ревюта, социални медии и препратки.

#P

Page Speed (Скорост на страницата)

Скоростта на страницата се отнася до семейство инструменти на Google Inc. Инструментите са предназначени да помогнат за оптимизиране на производителността на уебсайта. Четирите основни компонента на скоростта на страницата са модул за скорост на страниците, Page Speed ​​Insights, услуга за скорост на страници и разширение за Chrome DevTools за скорост на страници. Всеки от инструментите е конструиран така, че да разпознава всички проблеми в съответствието на сайта с най-добрите практики на Google и да автоматизира процеса на корекция.

Paid Advertising (Платена реклама)

Платената реклама се отнася до платени реклами и публикации. Онлайн платената реклама включва PPC реклама, дисплейни реклами и марково съдържание. Платената реклама е стратегически маркетинг, който изгражда растеж на приходите и осведоменост за марката. С други думи, платената реклама не е органична реклама. Маркетолозите плащат, за да се показват техните реклами и съдържание.

Pay Per Click PPC (Плащане на клик)

Плащането на щракване се отнася за платена реклама в Google или Facebook. Маркетолозите плащат за показване на реклами в платформите; те обаче се таксуват само с процент от инвестицията си при кликване върху рекламата. Например Google AdWords е PPC рекламната платформа на Google. Маркетолозите наддават за ключови думи. Когато офертата е изключена, рекламата на търговеца ще се покаже в резултатите от платеното търсене или на уебсайтове в мрежата на Google. Когато рекламата бъде щракната, търговецът ще бъде таксуван за щракването. Начислената сума е сумата на офертата за ключова дума или по-малко.

Penalty (Наказание)

Наказанието се отнася до нарушение, издадено на уеб администратори за нарушаване на указанията на Google. Уеб администраторите получават нарушението чрез Search Console и може да бъде толкова сериозно, колкото премахването на сайт от резултатите на търсачките. Google изисква проблемите да бъдат отстранени, преди наказанието да бъде отменено. След като наказанието бъде отменено, няма гаранция, че даден сайт ще се върне към предишното си класиране в резултатите от търсенето. Наказанието може да се отнася и до алгоритмично наказание. Алгоритмичното наказание е погрешно наименование; което означава, че сайтът може да работи лошо поради проблем, открит от алгоритъма на Google. Наказанието на алгоритъма се счита за проблем с класирането, а не за наказание на Google.

Position (Позиция)

Позицията се отнася до разположението на резултатите от търсенето с Google. Позицията е мястото, където даден сайт се позиционира в резултатите на страниците за търсене за конкретна заявка.

Featured Snippet : Когато Google изтегля информативно съдържание от уеб страница, за да го представи в своите страници за търсене. Представените фрагменти са обобщена информация за заявка.

Първа страница:  Когато даден сайт се класира на първата страница в резултатите от търсенето с Google.

Map Pack : Map Pack е знание за карти, което включва първите три резултата от местни фирми за заявка.

#Q

Quality Score (Качествен рейтинг)

Качественият рейтинг се отнася до оценка на Google AdWords, специфична за качеството и уместността на PPC ключови думи в кампания. Google оценява съдържанието/копието на рекламата, качеството и уместността на целевата страница и очакваната честота на кликване. Маркетолозите се възползват от висококачествен резултат, тъй като той помага при рекламни търгове, което означава, че високият резултат може да доведе до по-високо класиране на рекламата в резултатите от търсенето и по-ниски разходи за кампания.

#R

Rankings (Класиране)

Класирането се отнася до общ термин, свързан с позицията на уебсайт в резултатите от търсачките. Сайтът никога не е „гарантирано“ да бъде на челна позиция или на последните страници в резултатите от търсачката. SEO и качеството на сайта влияят значително върху позицията на сайта. Класирането е специфично за ключова дума, така че търговецът/уеб администраторът може да има уебсайт с ключови думи, които се класират на първата страница от резултатите от търсенето, и някои, които не. Класирането на даден сайт може да се увеличава и намалява за различни заявки и думи за търсене.

Reciprocal Links (Реципрочни връзки)

Реципрочните връзки се отнасят до два уебсайта, които се свързват един с друг. Взаимните връзки обикновено се използват за повишаване на класирането на двата сайта в резултатите от търсачките. Google и други търсачки могат да считат взаимните връзки за тактика за манипулиране на търсачките и могат да накажат уеб администраторите за използване на реципрочни връзки.

Remarketing (Ремаркетинг)

Ремаркетингът се отнася до вид платена реклама, която се показва на потребителите, след като са разгледали продукта или са посетили уебсайт. Когато потребител посети сайт, „бисквитка“ събира данни и съхранява данни за посещението в браузъра на посетителя. Когато посетител посети друг сайт или сърфира в мрежата, бисквитката може да позволи показването на реклами за ремаркетинг. Рекламите за ремаркетинг са опити да запазят марката или продукта в съзнанието на потребителите и да ги върнат на сайта си, за да закупят стоките или услугите.

Responsive Web Design (Отзивчив уеб дизайн)

Отзивчивият уеб дизайн се отнася до създаване на уебсайт, което настройва съдържанието на страницата към размера на екрана или устройството, за да се показва точно. С други думи, пълно и правилно визуално изобразяване на съдържанието на страницата се показва точно независимо от размера на екрана на устройството. С отзивчивия уеб дизайн, уебсайтът „отговаря“ на размера на екрана на устройството на потребителя и ще коригира съдържанието и изображенията на сайта, за да пасне идеално на екрана.

Robots.txt

Robots.txt се отнася до текстов файл, съхранен на сървъра на уеб сайт, който комуникира с роботите за търсене. Индексиращите роботи (роботи) са „казани“ кои файлове и папки могат да бъдат преглеждани и файлове и папки, които уеб администраторът ограничава от преглед. Robots.txt може да запази индексираните страници на уеб администратора ограничени до страници, които те желаят.

#S

Schema Markup (Маркиране на схема)

Маркирането на схемата се отнася до HTML код, който се добавя към HTML на уебсайта, за да предостави на търсачките по-подходяща информация относно бизнес, място, човек, продукт или нещо. Маркирането на схемата се нарича също структурирани данни или богати фрагменти.

Search Algorithm (Алгоритъм за търсене)

Алгоритъмът за търсене се отнася до процеса, използван от алгоритъм за намиране на конкретни данни сред колекция от данни. Алгоритъмът на търсачката е правилата и формулата, които търсачките използват за индексиране и класиране на уеб страница. Алгоритъмът за търсене се нарича още алгоритъм на търсачката.

Search Engines (Търсачки)

Търсачките се отнасят до софтуерна система, която е разработена с намерението да търси информация в World Wide Web. Резултатите от търсачката се показват, когато се извършва търсене в уеб браузър. Например, уеб потребител въвежда „Starbucks“ в браузъра си за търсене. Резултатите от търсачката се показват на страници и предоставят резултати на Starbuck на потребителя. Информацията може да бъде комбинация от уеб страници, изображения и други типове файлове. Информацията се индексира и когато се извършва търсене, тя изтегля подходяща информация за търсенето по ключова дума, за да покаже резултатите. Google, Bing и Yahoo са най-известните търсачки.

Search Network (Мрежа за търсене)

Мрежата за търсене се отнася до група уебсайтове, които позволяват показване на реклами. Например мрежата за търсене на Google е група от уебсайтове на Google и други, които си партнират с Google за показване на реклами. Рекламодателите обикновено плащат, за да се показват рекламите им в мрежата.

Search Engine Marketing SEM (Маркетинг в търсачките)

SEM – Маркетинг в търсачките: SEM се отнася до съкращението за маркетинг в търсачките. SEM се отнася до два вида дигитален маркетинг. Първо, SEM се отнася до дигитален маркетинг на всяка търсачка. Второ, SEM се отнася до цифровия маркетинг на платената търсачка. Най-често, когато се споменава SEM, това се отнася до втория, платен маркетинг в търсачките като PPC кампании.

 

Search Engine Optimization (Оптимизация за търсачки)

Оптимизацията за търсачки се отнася до съкращението за оптимизация за търсачки. SEO е маркетингова стратегия за подобряване на резултатите от търсенето и изграждане на информираност за марката. SEO маркетингът използва различни методологии като маркетинг на съдържание, придобиване на връзки и техническо и подобрение на кода. SEO е органичен маркетинг, което означава, че не включва платени канали като PPC.

Search Engine Results Page SERP (Страница с резултати от търсачката)

SERP се отнася до съкращението за страница с резултати от търсачката. Страниците с резултати от търсачките са страниците, които включват списък с резултати от търсене, когато интернет потребител извършва търсене в браузъра. Например, интернет потребител въвежда „Starbucks“ в своя браузър. Страниците с резултати от търсачката показват местен Starbucks.

Search Network (Мрежа за търсене)

Мрежата за търсене се отнася до група уебсайтове, които позволяват показване на реклами. Например мрежата за търсене на Google е група от уебсайтове на Google и други, които си партнират с Google за показване на реклами. Рекламодателите обикновено плащат, за да се показват рекламите им в мрежата.

Search Operator (Оператор за търсене)

Операторът за търсене, наричан още параметър за търсене, се отнася до знак или низ от знаци, използвани в заявка за търсене за стесняване на резултатите от търсенето. С други думи, символ или низ от знаци предизвиква действието за събиране на подходяща информация за заявката за търсене и показване на резултатите в страниците с резултати на търсачката. Обикновено уеб страниците, показани на страниците с резултати от търсенето, съдържат както думата или фразата, която ги предхожда, така и думата или фразата, която ги следва.

Sessions (Сесии)

Сесиите се отнасят до измерване на действието. В уеб анализа сесия или посещение на сайта се отнася до времето, което посетителят прекарва, взаимодействайки със сайт. В Google Analytics сесията е показател, който измерва взаимодействието на посетителите със сайта, което Google по подразбиране е 30 минути. Сесиите се отнасят и до оперативни анализи и предоставяне на специфични за потребителя препоръки. Двата най-често срещани метода за дефиниране на сесия са ориентирани към времето подходи, базирани на активността на потребителите, и подходи, базирани на навигация, базирани на верига от заявени страници.

Search Queries (Заявки за търсене)

Заявките за търсене се отнасят до заявка за търсене в мрежата, която интернет потребителите въвеждат в браузъра си за търсене, за да извършат търсене в мрежата. Ключови думи и ключови фрази се използват за търсачката, за да изтегли подходяща информация, която да бъде показана. Има три типа заявки за търсене: навигационни, информационни и транзакционни заявки.

#T

Target Audience (Целева аудитория)

Целевата аудитория се отнася до конкретна група хора със споделени характеристики, които отговарят на персоните на купувача на търговеца. С други думи, те са аудиторията, която вероятно ще бъде най-заинтересована от продукта или услугата на маркетолог и да купи. Обикновено целевата аудитория се определя чрез демографска информация.

Technical SEO (Техническо SEO)

Техническото SEO се отнася до оптимизации на уебсайтове и сървъри, които се извършват, за да подпомогнат роботите на търсачките да обхождат и индексират сайт. Техническото SEO помага на роботите, наричани още паяци, да четат по-ефективно, оценяват и индексират сайт. Техническото SEO не включва никаква част от съдържанието на уебсайт; обаче, ако се направи правилно, това ще увеличи съдържанието, което ще помогне да бъде намерено лесно.

#U

User Experience UX (Потребителско изживяване)

UX се отнася до съкращението за потребителско изживяване. UX се отнася до начина, по който потребителят взаимодейства с уебсайт или приложение. Например уеб страниците, които посетителят посещава, докато е на сайт, как посетителят превърта страница и областите, над които посетителят „задържа курсор“ на страница и т.н. Познаването на поведението на посетителя на сайта или UX помага на маркетолозите да подобрят процента на реализация. За търговците е важно да имат добър UX в името на бизнеса, тъй като добрият UX стимулира повтарящите се потребители и ангажираността.

User Interface UI (Потребителски интерфейс)

Потребителски интерфейс (UI) се отнася до съкращението за потребителски интерфейс. Потребителският интерфейс се отнася до средствата, чрез които потребителят и цифровото устройство взаимодействат. Например, устройства за въвеждане и използване на софтуер и поведение на посетителите на сайта, докато са на сайта. Потребителският интерфейс трябва да е лесен за използване.

#V

Video Marketing (Видео маркетинг)

Видео маркетингът се отнася до маркетингова стратегия, която интегрира видеото с рекламата. Видео маркетингът се използва за различни видове промоция, като отзиви на клиенти, видеозаписи, интерактивни видеоклипове, събития на живо и видео реклами.

Visits ( Посещения)

Посещението се отнася до показател, използван за изчисляване на общите навигации в сайта на посетител към уебсайт. Посещенията могат да се наричат ​​и сесии. Показателят е важен в дигиталния маркетинг, тъй като се използва във връзка с процента на конверсия, за да се разбере по-добре ефективността на сайта.

#W

Website Analytics (Анализ на уебсайтове)

Анализът на уебсайтове се отнася до анализа и отчитането на уеб данни за по-добро разбиране на поведението на посетителите на уебсайта. Конкретни данни се измерват и анализират за информирано разбиране на поведението на потребителите в различните уеб страници. Различните данни включват времето, което посетителят прекарва на дадена страница, колко страници на уебсайта посетителите посещават, докато са на сайта, колко дълго остават на сайта и как пристигат на сайта, се измерват и анализират за уебсайт анализи.

White Hat Marketing (White Hat маркетинг)

White Hat маркетинг е термин, използван за описване на етичните маркетингови практики. Терминът се използва в терминологията за оптимизация на търсачките и се отнася до използването на оптимизационни стратегии, техники и тактики, които не се ангажират с неетични практики за манипулиране на търсачките. Маркетингът с бяла шапка напълно следва всички правила и политики на търсачките.

Wireframe

Wireframe се отнася до бегъл чертеж на оформление, който действа като „чернова“ на уеб страница в процеса на проектиране. Черновата или скицата се фокусира върху интерактивната функционалност и грубото оформление за бързо изграждане на дизайна/страницата. Wireframing изисква опит и експертиза в областта на уеб дизайна.

#X

XML Sitemap (XML карта на сайта)

XML Sitemap се отнася до формат на XML документ, който се използва за категоризиране на всички подходящи страници, файлове, публикации и т.н. на уебсайт. XML карта на сайта е предназначена да помогне на ботовете на търсачките да идентифицират страници от уебсайт. Може да се счита за пътна карта за уебсайт.

#Y

YouTube

Видео хостинг и маркетингова платформа, която използва Google Adsense, за да помогне на бизнеса да насочва реклами. Поради разнообразната аудитория на YouTube, той често е добър избор за търговци, които искат да подобрят своето SEO.

#Z

Zzzzz...

Не можахме да измислим нищо с буквата „Z“. Затова ви питаме, скъпи читатели: Каква тема, свързана с маркетинга, трябва да дефинираме, която започва с буквата „Z“? Очакваме вашите предложения..

Нашият сайт използва бисквитки. Политика за поверителност