RankBrain, точно като повечето актуализации на алгоритмите на Google е обвит в мистерия.Алгоритъмът стартира през октомври 2015г. и се превърна в още един крайъгълен камък в развитието на системата за машинно обучение на Google. RankBrain стана една от най-важните части на основния алгоритъм на Google, скоро цитиран като третият важен фактор за класиране след обратни връзки и съдържание.
Съдържание
Какво представлява алгоритъмът?
Да започнем с това, че той е основна част от алгоритъма на Google, който използва изкуствен интелект и машинно обучение, за да разбере потребителите как те реагират на резултатите от търсенето. Програмата наблюдава как хората реагират, научава значението на заявката и информацията, която хората търсят.
Тази технология е разработена, за да помогне на Google да обработи почти 15% от заявките, въведени всеки ден, които търсачката никога не е виждала досега. RankBrain стартира през октомври 2015г. и оттогава се издигна до третия по важност сигнал за класиране. Сега RankBrain участва в повечето заявки, въведени в Google.
Защо RankBrain е важен?
Въпреки че RankBrain е разработен, за да се фокусира върху напълно уникалните заявки, наблюдавани ежедневно, Google посочи, че тази част от алгоритъма вече е критична част от органичното търсене. Според специалиста на Google, Грег Корадо, премахването на програмата би възпрепятствало толкова много потребителското изживяване, че би било приблизително равносилно на неспособността да се индексира половината от страниците в Уикипедия.
Машинно обучение в Google RankBrain
Машинното обучение е по същество способността на RankBrain да се учи самостоятелно от данните, които получава. Ако понастоящем използвате филтър за нежелана поща във вашата пощенска кутия или препоръките за филми се появяват във вашия акаунт в Netflix, това са примери за машинно обучение.
Комбинацията от AI и машинно обучение са тези неща, които карат RankBrain да бъде ефективна част от алгоритъма. Дори и без резултатите, използващи този точен термин на страницата, RankBrain може да оцени актуалната информация и да предостави резултатите, които бихме желали.
Доста готино, нали?
Как да оптимизираме за алгоритъма?
Въпреки че Google не дава подробна информация как точно RankBrain влияе на търсенето, вероятно той има роля, за да помогне на алгоритъма да разбере съдържанието, за да създаде по-точни резултати. За да поддържате добре класирането на съдържанието си, използвайте следните стъпки:
Качествено съдържание
Съсредоточете се върху създаването на висококачествено съдържание, което изследва задълбочено темите и отговаря на въпросите на клиентите.
Структуриране на данни
Използвайте Schema Markup, за да се уверите, че алгоритъмът лесно ще разбере съдържанието ви. Въпреки че в момента това не изглежда да повлияе на класирането, възможно е това да се случи в бъдеще, ако Google въведе повече AI в своя алгоритъм.
Анализ на трафика
Наблюдавайте трафика и процентите на реализация, за да следите за спадове или покачвания, които могат да ви кажат колко добре вашите усилия са успешни.
RankBrain беше вълнуващо развитие, защото въведе AI в алгоритъма на Google. Вероятно тази тенденция ще продължи и в бъдеще, тъй като търсачката работи, за да направи алгоритъма им по-интелигентен, за да увеличи максимално потребителското изживяване. Подготовката сега с удобно за потребителя съдържание и удобни за машини маркировки ще гарантира, че съдържанието ви е готово за всякакви промени в алгоритъма.
Още полезна информация за другият, така популярен алгоритъм Google Panda може да прочетете тук.
Как RankBrain промени SEO?
Сега, когато RankBrain има за цел да свърже търсещите с възможно най-релевантните резултати, намерението за търсене се превърна в приоритет.
Ето защо RankBrain дава предпочитание само на страници, които наистина отговарят на неговите изисквания. Те трябва да отговарят на въпросите на търсещите, позволяват транзакция или предоставят изчерпателна информация по темата, посочена в заявката.
Така че по принцип ефективната днешна оптимизация на съдържанието е невъзможна без разбиране на намерението за търсене и извършване на специфични за намерението изследвания на ключови думи.
Друго нещо, което актуализацията на Google RankBrain промени в SEO завинаги, е фокусът върху оптимизацията на съдържанието да се измести от ключови думи към теми . Предполагаме, че не е изненада за повечето SEO и дигиталните маркетолози, че концепцията за една ключова дума-една страница е наистина мъртва.
Това означава, че в ерата на RankBrain всичко, към което трябва да се стремите, е всеобхватност. Няма начин да получите високо класиране, като създадете множество страници, за да покриете различни варианти на ключови думи.
Заключение
Нещото, което със сигурност знаем за постоянно променящите се алгоритми на Google е, че те никога не остават същите за дълго. И шансовете са изключително големи, че Google ще променя и усъвършенства RankBrain. Нещо повече, RankBrain непрекъснато се учи и променя, така че единственото правилно нещо, което трябва да направите, е да насочите съдържанието си към хората, да го поддържате подходящо за намеренията на търсенето, както и да го правите разговорно и актуално.