Съдържание
Ако искате да увеличите видимостта и надеждността на вашата компания за потребителите, може да помислите за редовно публикуване на качествено съдържание на вашия уебсайт, което ще бъде интересно и полезно за тях. Блогът е мястото, където може да се съхранява това съдържание, независимо дали наричате този раздел на вашия уеб сайт блог или нещо друго. В много сайтове „блогът“ има различен етикет, като Новини, Информация или Статии.
Какво е блог?
Блогът е уеб сайт или част от сайт, които има убеждаваща функция и неговата цел е да предостави актуална и полезна информация, от която потребителите се нуждаят или пък да отговори в детайли на най-честите запитвания.
Днес в мрежата има повече от 570 милиона блога . При направени проучвания броят на блоговете в България може да достигне над 1.5 милиона до 2022г. Блоговете за бизнес, проекти или каквото и да било друго, което може да ви донесе пари, има много ясна цел – да класира вашия уебсайт по-високо в Google SERPs и повиши видимостта ви в класирането.
Компаниите, които разполагат с блог, получават 97% повече връзки към своя уебсайт от други онлайн източници.
Източник: Hubspot Tweet
Важно ли е нашият сайт да разполага с блог?
Нека обърнем внимание на основните причини, поради които създаването на блог към вашият уеб сайт е неразделна част от вашата онлайн маркетингова стратегия, независимо дали сте малък бизнес или голяма организация.
1. Google харесва блогове
Google търсачката не е придирчива по отношение на стила на писане, съдържанието е истинският победител. Любовта на Google e съсредоточена към интересната и редовно актуализирана информация в блоговете, а това от своя страна може да направи чудеса с вашата SEO оптимизация и класирането на вашият сайт на 1-ва страница.
Има една често срещана шега, според която най-доброто място за скриване на труп е на втората страница на Google 🙂
И в крайна сметка Google обича блогове защото…
- Блоговете изобилстват с ключови думи и фрази, с които искате вашият бизнес да се класира по-високо в търсачките.
- Читателите искат често актуализирано качествено съдържание, Google също!
- Повечето блогове вече съдържат подходящо за мрежата съдържание, което Google ще даде приоритет в своите класации.
- Съдържанието на много връзки към други уеб сайтове, интересни статии и допълнително четене. Google обича свързано съдържание!
- И накрая, блоговете обогатяват вашата собствена мрежа от съдържание и предоставят на Google информацията, от която се нуждае.
2. Повече полезно съдържание - повече трафик
Блогът ви дава възможност да създадете подходящо съдържание за вашите клиенти. Можете да публикувате информационни публикации, свързани с услугите, които предлага вашият бизнес, или продуктите, които продавате. След това го превърнете в маркетингова стратегия за повишаване на трафика към вашия уеб сайт.
Можете да споделяте публикациите в социални медийни платформи като Facebook и Twitter, както и да изпращате кампании за бюлетини по имейл. Когато споделяте публикациите си в блога в социалните медии, не забравяйте да включите и визуално привлекателно изображение, тъй като потребителите на социални медии ще са по-склонни да се ангажират и прочетат вашата публикация. Този тип свързване трябва да се извършва с помощта на #тагове с вашите целеви ключови думи.
3. Безплатен PR за вашия бизнес
Според маркетолози около 85% от бизнесите предпочитат да рекламират под формата на полезни статии, вместо традиционните и добре познати методи от типа „Купете сега“. Клиентите са незаинтересовани от повтарящите се методи за реклама и продажба, а успех имат креативните бизнеси предлагащи услугите или продуктите си по-един по нестандартен начин.
4. Разпознаваемост на вашият бранд
Добре написаните статии, които читателите намират за полезни, могат да покажат вашия бизнес като лидер в бранша и да подобрят разпознаваемостта на вашата марка. Публикувайки теми, които резонират с вашата целева клиентска база и показвайки вашите знания, вие по същество предлагате на пазара своите бизнес умения и марка. Колкото повече показвате, че вашият бизнес е добре запознат с вашата конкретна индустрия, толкова повече доверие изграждате към вашият бранд.
5. Изградете по-добри отношения с клиентите ви
Блоговете могат да бъдат чудесен начин да подобрите връзката и доверието с клиентите ви. Посещавайки вашия блог, потенциалните ви клиенти могат да опознаят вашия бизнес продукт или услуга от комфорта на дома си. Когато сте източник на качествена информация, тя изгражда доверие у читателя.
Клиентите обичат да бъдат информирани и ще оценят, че вие сте тези, които ги информирате по определена тема, свързана с вашата бизнес услуга или продукт. Включването на раздел за коментари на страниците на вашия блог ще подобри ангажираността с клиента. Това ще им позволи да задават въпроси, които могат да имат по дадена тема, и ще ви даде платформа за директна комуникация с тях. Този вид пряка ангажираност с клиентите ви ще подобри разпознаването и доверието на вашият бизнес.
Заключение
Блогът не е само бизнес, това е приятен начин да изразите своята страст и мнения за пазара, на който се намирате, и да създадете осведоменост за вашият бранд. Дори и с появата на други креативни инструменти, които да поддържат вашата видимост и да стимулират вашите услуги, това не намалява стойността на това, което един блог може да направи за вашият бизнес.
Каквито и да са вашите нужди, една свежа публикация в блога е чудесен инструмент за създаване на качествен трафик към вашият уеб сайт, нарастваща аудитория и нови перспективи.
Ако желаете да увеличите трафикът към вашият корпоративен сайт или онлайн магазин, насрочете безплатна 30-минутна консултация с нашите SEO и маркетинг експерти чрез контактната форма.