Адрес
жк.Студентски град 64,
София, България
Контакти
hello@web-graphica.bg
Тел: +359 89 443 3785
Назад

5 от най-често срещаните SEO грешки

5 от най-често срещаните SEO грешки

SEO стратегия? Маркетинг план? Бранд идентичност? Покрили сте всички важни фактори и смятате, че се движите по правилният път, но няколко месеца по-късно органичният ви трафик и генерирането на продажби не се подобряват или са в застой. Нека разберем, къде може да сте сбъркали…

Съдържание

Почти всеки собственик на онлайн бизнес знае значението на SEO за правилното класиране в търсачките. Без правилна SEO стратегия едва ли вашият бизнес сайт или онлайн магазин ще генерира достатъчно трафик. Избягвайки най-често допусканите SEO грешки, можете да подобрите класирането си и резултатите от търсачката на Google (SERPs) и да достигнете правилната аудитория.

Нека разгледаме 5 от най-често срещаните SEO грешки, които допускаме и някой от начините как да подобрим нашата SEO стратегия и присъствие в търсачките.

1. SEO-friendly на URL адреси

Интернет е пълен с измамници, спамери и хакери. Никой потребител не иска да отвори подозрителна страница, която да му навреди. За да избегнат това, по-голямата част от интернет потребители преглеждат и URL адреса на сайта, който са отворили, за да решат дали е защитен или не.

Уеб сайтовете за електронна търговия ще имат огромен брой продуктови страници, особено ако става въпрос за огромен онлайн магазин. Поради това повечето страници могат да имат много дълги URL адреси и дори неразбираеми.

Например: https://example.com/mflp/i?cadyl=x#varx6563t

URL адреси като този могат да объркат потребителите и да ги накарат да напуснат сайта Ви преждевременно. Това може да доведе до висока степен на отпадане, което се отразява негативно на класирането на вашия уебсайт и SEO като цяло.

За да не се сблъскате с този проблем, помислете за прости URL адреси, които дават приоритет на ключовите думи на вашия сайт. Например, ако продавате фотоапарати, нека хората видят, че наистина продавате фотоапарати, а не цифрови каталози.

URL адрес като https://www.example.com/electronika/fotoaparati/canon е много по-лесен за ползване и SEO-friendly от предходният пример.

2. Недостатъчно съдържание на сайта

Притежаването на онлайн магазин не означава, че имате право да отпускате качественото съдържанието и просто да попълвате уеб страниците си с изображения. Докато Google прави индексиране на изображения, те не са достатъчни, за да придадат на вашия сайт класация 10 или да се появи на първата страница. За по-добро SEO класиране ще трябва да имате качествено написано съдържание или да използвате видеоклипове.

Един добър начин да направите това би било да създадете блог към вашият сайт, където да давате съвети на посетителите си. Този тип съдържание може да се генерира въз основа на ключовите думи на вашия сайт и може да бъде колкото е необходимо, за да бъде полезно за посетителите на вашия сайт. Имайте предвид, че по-дългото съдържанието, което включва изображения, инфографики и дори видеоклипове, обикновено се класира доста по-добре в резултатите от търсенето.

Качественото уеб съдържание е пътят към успешният онлайн бизнес.

3.Дублирано съдържание

Дублирано съдържание може да се раздели на два различни типа. Съществува невинният тип дублирано съдържание, където повтаряте част от една и съща информация на множество страници, и злонамереният тип, в който нарочно сте включили копирано или плагиатство в опит да откраднете част от класирането от неговия източник. Вярвате или не, дори честните собственици на уебсайтове правят тази грешка, просто защото вярват, че така се прави или че всички го правят. Не е така!

Първо, ако показвате на сайта си съдържание, копирано от друго място, премахнете го. Разбираемо е, че понякога това може да изглежда безобидно. Ами ако просто копирате списък с факти или спецификации за един от артикулите, които продавате? Това не е плагиатство, но Google пак ще го възприеме като дублирано съдържание и вашият сайт ще бъде наказан. Направете всичко възможно, за да направите съдържанието си оригинално, дори когато няма много място за промени.

Има и други стратегии, които можете да използвате, за да избегнете дублиране на съдържание, като канонични връзки, мета тагове или noindex robots.

SEO-грешки-с дублирано-съдържание

4. Липса на оптимизирано съдържание

Когато търсачките индексират даден сайт, те го правят въз основа на заявки за търсене от интернет потребители. Тези заявки за търсене са това, което SEO специалистите наричат ключови думи. Така че, ако съдържанието на вашия сайт не е оптимизирано за това, което се търси в интернет,  може никога да не бъде видим за потребителите.

Да приемем например, че продавате обувки и всеки модел има уникално име. Ако използвате само имената, с които сте маркирали обувките, и пренебрегвате обичайните имена, които потребителите ще въвеждат при сърфиране, вашият сайт ще бъде по-труден за намиране. И в крайна сметка ще загубите продажби.

За да направите проучване какво търсят хората, трябва да извършите анализ на ключови думи с помощта на инструменти като Google Keyword Planner и Google Trends.

5. Използване на грешни ключови думи

Вече знаете, че ключовите думи оказват значително влияние върху класирането при търсене, но по-важно от простото включване на ключови думи е какви ключови думи използвате и как ги използвате. 

Някои компании пренебрегват предпочитанията, които и потребителите, и търсачките имат към ключовите думи, които са три и четири ключови фрази, специфични за това, което продавате. Ключовите думи се вземат предвид не как вашата компания би се позовала на продукт или услуга, а как клиентите ви биха се позовали на тях.

Може да използвате жаргон, без да го осъзнавате и използването на такива думи и термини в съдържанието ви ще навреди на вашата SEO оптимизация и ще направи съдържанието объркващо за потребителите. 

6. Заключение

Ние можем да ви предложим всичко необходимо за разработване на ефективна SEO стратегия, която да ви даде правилните насоки с вашата дигитална маркетингова стратегия, да говори на вашата целева аудитория, да насочва вашите перспективи по невероятно пътуване на клиентите и да се синхронизира перфектно с всяка платформа за автоматизация на маркетинга!

Ако желаете да актуализирате SEO стратегията на вашия сайт или електронен магазин, насрочете безплатна 30-минутна маркетингова консултация с нашите SEO експерти чрез контактната форма.

Нашият сайт използва бисквитки. Политика за поверителност