Адрес
жк.Студентски град 64,
София, България
Контакти
hello@web-graphica.bg
Тел: +359 89 443 3785
Назад

Какво е Google E-A-T: Важен ли е за SEO

какво е google eat и важен ли е за seo

E-A-T  е абривиетура на Google (Expertise-Authoritativeness-Trustworthiness) с която се означават три важни фактора за потребителско изживяване – Експертиза, Авторитет и Надеждност. Концепцията идва от насоките на Google за качество на търсенето и стана добре известна след скандалният Medic Update през август 2018г. E-A-T е един от факторите, които Google използва за оценка на цялостното качество на уеб страница.

Въпреки че концепцията съществува от 2014г., тя постепенно се превърна в един от най-важните елементи за SEO. За съжаление, той е и един от най-объркващите фактори,  дори и за най-добрите SEO експерти.

И така, какво е E-A-T за SEO инсдустрията? В статията ще разгледаме в детайли какво представлява Google E-A-T, за да разберете какво точно е това, защо има значение и как влияе върху вашите усилия за SEO.

Съдържание

Какво е E-A-T в SEO?

Както бихте предположили, качеството на страницата играе важна роля там, където дадена страница се класира в органичните резултати от търсенето с Google. В насоките Google посочва, че най -важните фактори, използвани за определяне на общото качество на уеб страницата, са:

  • Целта на страницата
  • Експертиза, авторитет и надеждност
  • Основно качество и количество съдържание
  • Информация за уебсайта или създателя на основно съдържание
  • Репутация на уебсайта или автора на основното съдържание

Така че, при равни условия, колкото повече една страница демонстрира опит, авторитет и надеждност, толкова по-високо трябва да се класира.

Как Google определя E-A-T?

Сега, след като отговорихме на въпроса Какво е E-A-T? , нека поговорим за това как Google определя E-A-T на страница. На високо ниво има три основни компонента, изброени в насоките на Google за оценка на качеството на търсенето:

  • Експертизата на създателя на Основното съдържание
  • Авторитетът на създателя на основното съдържание, самото основно съдържание и уеб сайта
  • Надеждността на създателя на основното съдържание и самото съдържание

По същество E-A-T е един от начините, по които Google се опитва да гарантира, че подава точна, достоверна и полезна информация на търсещите. Всеки може да създаде уеб сайт и да публикува на него каквото си поиска. 

Разбира се, в определени ситуации това е нещо добро. Това обаче също представлява проблем за Google. Хората вземат важни решения въз основа на наученото от резултатите от търсенето. Така че Google има за цел да гарантира, че тези решения се основават на възможно най -достоверната информация.

Дали E-A-T е фактор за класиране?

В смисъл на измерими показатели, E-A-T не е пряк фактор за класиране на Google. Има обаче и други сигнали, които Google използва за определяне на експертиза, авторитет и доверие, които са фактори за класиране.

Няма обаче един показател за измерване на резултата от Google E-A-T. По -скоро той оценява други, измерими фактори, които показват качеството на авторите, уеб страниците, уебсайтовете и търговските марки.

Общият процес работи по следните линии. Оценяващите качеството на търсенето измерват и оценяват качеството на сайта, а обратната връзка се използва за информиране на алгоритъма на Google. Плюс това, алгоритъмът на Google може ясно да измерва тези сигнали, които корелират с E-A-T, например обратни връзки.

Защо E-A-T е важен за нашата SEO стратегия?

Ако сте обръщали внимание на големите актуализации на основния алгоритъм за търсене на Google през последните години, ще забележите повтаряща се тема: постоянно подобряване на потребителското изживяване.

Google отдавна започна да санкционира пълненето на ключови думи. Те направиха отзивчивостта на мобилните устройства фактор за класиране, когато мнозинството от хора започнаха да използват мобилни устройства за търсене в интернет. Google даде приоритет на HTTPS пред HTTP, защото искаше повишена сигурност за търсещите. Те разработиха Core Web Vitals, защото искаха да определят количествено бързо, безпроблемно потребителско изживяване.

E-A-T не е по-различен. Това е още един начин Google да предостави това, което потребителите искат.

За да обобщим, E-A-T помага да се определи доверието. Това е основата за оценка дали уебсайт и неговите отделни страници създават реална стойност за потребителя. Google иска да обслужва страниците с най-голяма стойност по отношение на конкретна заявка за търсене, защото по този начин държи хората да се връщат.

google e-a-t и тест за мобилни устройства

Как да подобрим E-A-T SEO?

Като се има предвид колко важно е това при органичното търсене, нека поговорим за някои най -добри практики на Google E-A-T SEO.

За щастие, има няколко конкретни стъпки, които можете да предприемете, за да подобрите значително съдържанието на вашия уебсайт и да гарантирате, че то предава сигналите за доверие, които Google (и потребителите) искат. Само не забравяйте, че ако вашият сайт попада под обозначението YMYL, очаквайте да бъде държан по още по -висок стандарт.

1. Изградете правилен линк билдинг

Обратните връзки от релевантни, авторитетни домейни са гръбнакът на ефективна SEO стратегия и един от най-добрите начини да докажете, че сте доверен бизнес партньор във вашата индустрия.

Ако се занимавате с счетоводство и получавате обратна връзка от сайт за дрехи, това вероятно няма да ви помогне. Всъщност това може да ви донесе наказание за ръчно действие, ако мащабирате тези видове тактики.

2. Повече тагове от от надеждни източници

В допълнение към обратните връзки, получаването на повече тагове от надеждни източници може да увеличи вашите идентификационни данни за E-A-T. Колкото повече вашият бранд се споменава от авторитетни източници в интернет, толкова повече Google ви вижда, като доверен сайт.

Въз основа на патент на Google US8682892, „подразбиращите се връзки“ – т.е. обикновени текстове, споменаващи името на вашият бранд – могат да се разглеждат като вид обратна връзка. Патентът идентифицира входящите връзки като „експресни връзки, подразбиращи се връзки или и двете“, и пояснява, че те могат да бъдат действителни връзки или обикновен текст. С други думи, всички входящи връзки от надеждни сайтове – изрични и подразбиращи се, се отчитат за измерване на качеството на вашата страница.

3.Поддържайте съдържанието си и актуално

Освен ако съдържанието на вашия сайт не е свързано с нещо, което никога не се променя, има голям шанс да имате страници с информация, която е или остаряла

Доколкото е възможно, поддържайте цялото си съдържание актуално с най-точната информация. Това е особено релевантно за случайте в които имате страници с чувствителна към времето информация, като например новини.

5.Получавайте повече отзиви

Винаги е добра бизнес стратегия да печелите и популяризирате онлайн отзиви за вашите продукти или услуги. Същите тези отзиви помагат за изграждането на E-A-T на вашия сайт в очите на Google. Голям брой положителни отзиви в многобройни сайтове за рецензии (Google, Trustpilot, Facebook, Yelp и др.) Показват, че вашата компания е надеждна в очите на потребителите.

С получаването на рецензии, отделете време да отговорите на тях – дори и на отрицателните коментари. Всъщност, ако отговорите на вашите отзиви, това ще повиши доверието ви като марка, която е едновременно уважавана и се ангажира да поддържа клиентите си щастливи.

Общият акцент е върху предоставянето на потребителите на съдържание, което предоставя проницателен анализ и оригинални изследвания и е написано от експерти или ентусиасти, които познават добре темата.

6.Направете одит на съдържанието си

Освен ако вашият уеб сайт не е чисто нов, вероятно имате доста голямо количество съществуващо съдържание, като например публикации в блогове, статии, доклади, казуси, информационни листове и др. Направете одит на съдържанието, за да сте сигурни, че всичко, което сте публикували през годините отговаря на стандартите на E-A-T.

EAT и бъдещето на SEO

Бъдещето вероятно ще осигури по-широко, по-задълбочено и по-стабилно приложение на E-A-T за идентифициране на автори, уеб сайтове и брандове и онлайн магазини. Алгоритъмът за търсене ще продължи да се развива чрез широки основни актуализации и микронастройки. Целта на Google обаче остава същата. За тази цел алгоритъмът на Google става все по-добър при определяне на това, което хората търсят и им дава най-подходящите резултати.

Ако знаете какво иска вашата аудитория и сте в състояние да им го предоставите по експертен, авторитетен и надежден начин, вашите SEO усилия ще бъдат по-успешни.

Ако E-A-T е една от основните рамки на вашия подход към SEO, винаги ще бъдете на първо място за успех.

 

 

Нашият сайт използва бисквитки. Политика за поверителност