Bounce Rate или степеннта на отпадане е фактор, които не трябва да пренебрегваме. Високите нива на отпадане могат да понижат процента на реализация във вашия сайт. В края на краищата, ако посетителите на сайта ви нси тръгват, преди да имате възможност да ги превърнете в клиенти, вашият бизнес със сигурност няма да бъде успешен.
В тази статия ще разгледаме в детайли, доказани методи за намаляване на процента на отпадане и увеличаване на реализациите.
Съдържание
Bounce Rate - дефиниция
Определението за степен на отпадане е процентът на хората, които са попаднали на вашия сайт и напускат, без да посещават втора страница . По-важното е, че степента на отпадане е създадена, за да ви каже дали имате подходяща аудитория, която посещава вашите страници и дали отговаряте на техните очаквания.
Наличието на висока степен на отпадане също означава, че имате повече проблеми с вашият сайт, отколкото просто класиране. Днес ще споделим няколко съвета и стратегии с вас, за да ви помогнем да задържите посетителите на вашия сайт!
Как се изчислява степента на отпадане?
Всъщност средната степен на отпадане на уеб страница се изчислява чрез разделяне на общия брой посещения на дадена страница за определен период от време на общия брой влизания на тази страница в същия времеви прозорец. Средната скорост на отпадане се определя чрез разделяне на общия брой посещения на всички страници в определен период от време на общия брой влизания на всички страници за същия период от време.
Процентът на отпадане се отчита по следният начин:
Bounce rate = (Bounces / Sessions) * 100%
Bounces: Броят на сесиите, по време на които посетителите са преглеждали началната страница, но не са продължили към останалите страници, конвертиране на цели или преобразуване в продажба.
Когато посетител извърши персонализирано събитие, като например да изтегли файл, напише заявка при търсене или се регистрира за електронният бюлетин, отпадането ще бъде отчетено.
Степен на излизане (Exit Rate) е процентът на сесиите, завършили на избрана страница. Ако посетител е напуснал вашия уебсайт от начална страница, изходът ще бъде отчетен за тази страница. Посетителят може да е разглеждал само тази страница или повече страници в тази сесия.
Степента на излизане се отчита по този начин:
Exit rate = (Exits / Sessions) * 100%
Exits: Броят показвания на последнтата страница по време на сесия.
Причини за високата степен на отпадане
Скоростта на отпадане е значителна метрика. Ако висок процент от посетителите ви отскочат, поведението им може да показва няколко проблема:
- Потребителите намират това, което търсят, но сайта не им вдъхва доверие
- Потребителите намират това, което търсят, но резултатът не отговаря на очакванията им
- Потребителите намират това, което търсят, но не са заинтригувани да купуват
Поради тази причина, ако искате да изградите връзка с потенциалния си клиент, така че е важно тя да разглежда вашия сайт и в крайна сметка да конвертира, като посещава други страници – независимо дали това означава, че тя консумира повече съдържание, регистрира се във вашия бюлетин или купува продукт.
Средните нива на отпадане могат да варират в зависимост от индустрията, в която се занимавате:
- Информационни сайтове : средният процент на отпадане е 40-60%
- Блогове: средният процент на отпадане е 70-98%
- Сайтове за генериране на потенциални клиенти: средният процент на отпадане е 30-50%
- Сайтове за услуги: средният процент на отпадане е 10-30%
- Сайтове за търговия на дребно : средният процент на отпадане е 20-40%
- Целеви страници : средният процент на отпадане е 70-90%
Как да поддържаме нисък процент Bounce Rate?
Има няколко различни аспекта, които трябва да се вземат под внимание при създаването на уеб сайт, който ще накара потребителите да посетят повече от една страница.
1. Ефективна комуникация
Основната цел на всеки уеб сайт е да се предаде най-подходящата информация за компанията и какво се продава или предлага. Ефективното съобщаване на неща като информация за контакт, всички налични продукти / услуги , цени и т.н. е от решаващо значение, ако компанията иска да накара посетителите да разгледат повече от една страница, като по този начин компанията стане по-успешна.
2. Завладяващ дизайн
Стимулиращите цветове и интересните графики, организирани по изчистен и подреден начин, са много по-склонни да привлекат и задържат зрителите. Ключът е да се уверите, че с цел да бъде естетически приятен, сайтът да не се претоварва с твърде много крещящи, объркващи графики, текстове или цветове.
2. Потребителско изживяване
Нито двата други аспекта в този списък – нито някой от другите аспекти за успешен уебсайт – нямат значение дали сайтът не е удобен за потребителя. Бързите скорости на зареждане , ясно обозначените връзки и дори неща като аудио клипове за прочитане на имената на връзките са важни. Следователно предоставянето на възможност на зрителите да намират лесно и достъп до която и да е част от сайта, който ги интересува, ги насърчава да се придържат.
4. Помислете и за изходните данни
Повечето потребители се бъркат между степента на отпадане и скоростта на излизане от уебсайта. Скоростта на излизане е процентът на показванията на страницата през последната сесия.
Google предоставя няколко ясни примера за процента на отпадане и излизане от уебсайта.
- Всичко под 20% : Изключително ниска степен на отпадане!
- 20% – 40% : Идеалният диапазон на целите за почти всяка компания
- 41% – 75% : Обхватът, в който всъщност попадат повечето сайтове
- 75% + : Опасната зона за степента на отпадане
Bounce Rate vs Exit Rate
До тук разгледахме по-голямата част от информацията за процента на отпадане (Bounce Rate) , но Google Analytics предлага още една загадъчна метрика: проценти на излизане (Exit Rate) За съжаление, двете метрики често се разбират неправилно и се използват взаимозаменяемо, когато именно техните фини разлики ги правят полезни.
Каква е разликата между двете метрики?
Нека започнем с определенията:
- Степен на отпадане: процентът на сесиите с едно ангажиране
- Степен на излизане: процентът на излизанията на дадена страница
Казано по-разбираемо, степента на отпадане се определя чрез изчисляване на броя на посещения спрямо общия брой показвания на страница. Посещението на страница е действието ,когато потребител влезе в страницата и впоследствие излезе, без да посети друга страница на уеб сайта или да взаимодейства с някой от елементите на страницата.
От друга страна степента на излизане, разглежда броя на хората, които излизат от уебсайта Ви след кацане на страница, и го сравнява с общия брой показвания на страницата.
Ще разгледаме прост пример. Вашият сайт има страници от X до Y и съществува само една сесия на ден, със следния ред на преглед на страниците:
- Понеделник : страница X> страница Y> страница Z
- Вторник : Страница Y> Страница X> Страница Y
- Сряда : страница X> изход
Отчетът за съдържанието на страница X ще визуализира 3 показвания на страници и 50% степен на отпадане. Следователно високият процент на излизане не е непременно равен на висок процент на отпадане, тъй като потребителите може да са попаднали на страницата от друго място на сайта. По същия начин ниският процент на отпадане не означава нисък процент на излизане, тъй като процентът на отпадане не отчита повечето изходи, а само тези, които се появяват на първата страница
Коя метрика е по-важна?
Въпросът за степента на отпадане и степента на излизане е, че те звучат изключително полезно в концепция и абстрактно, но са трудни за правилна интерпретация.
За вас не би трябвало да е изненадващо, че и двата показателя са важни в зависимост от целта. Докато високият процент на отпадане обикновено сигнализира за проблеми с удовлетвореността на потребителите – независимо дали е в контекста на съдържанието, качеството на сайта, скоростта на зареждане и т.н. – високият процент на излизане обикновено сигнализира за проблеми във вашата фуния за преобразуване. Затова трябва да изберете показателя, за който оптимизирате, въз основа на проблемната област, с която се опитвате да се справите.
Има причина да предпочитате скоростта на излизане вместо степента на отпадане, когато анализирате фунията на вашия уебсайт и сърфирането на потребителя. Докато процентът на отпадане отчита само загуба на потребители, когато потребителите са посетили директно на тази страница, процентът на изход отчита всички изходи.
Заключение
Да обобщим, скоростта на отпадане (Bounce Rate) е широко използвана, но неразбрана метрика. Начинът, по който се проследява, зависи от настройката ви за анализ и как го използвате, за да определите успеха на маркетинговите и UX усилия, също варира в зависимост от вашите цели.
Казано по-просто, степента на отпадане обикновено е микрометрична или нещо, което гледате като прокси за успех. Никога не трябва да бъде основната цел и винаги трябва да поставяте под въпрос целостта на процентите на отпадане в инструмента за анализ.
Надяваме се, че нашата статия ви е била полезна! Ако съдържанието ви е харесало и сте научили нещо ново, не забравяйте да я споделите с вашите приятели! При нужда от консултация относно вашият онлайн бизнес, не се колебайте да се свържете с нас чрез контактната форма. Ще се радваме да отговорим на всеки ваш въпрос.