Съдържание
Създаването на успешен онлайн магазин за електронна търговия не е лесна задача, предвид факта че пазарът е изключително конкурентен с ниски маржове на печалба и много висок процент на неуспехи.
В статията ще обърнем внимание на някои ключови фактори за измерване на вашия успех в електронната търговия. Тези фактори биха дали реална представа за вашия бизнес на всеки етап от неговия растеж.
"Успехът обикновено идва при тези, които са твърде заети, за да го търсят"
Хенри Дейвид Торо
Вашите продукти
Може би сте забелязали промяна в начина, по който хората купуват продуктите, от които се нуждаят, през последната година. Пандемията Covid19, промени онлайн бизнеса из основи и някои фирми трябваше да проявят малко креативност, за да останат актуални и да продължат да работят нормално. Един от начините, по които много компании държаха вратите си отворени, беше чрез конвертиране към онлайн продажби – компании, които вече разполагаха онлайн магазини, забелязаха значителни скокове в продажбите си, когато хората променяха своите навици и ежедневие.
Продажбите в електронната търговия никога не са били толкова високи, колкото сега, което означава, че никога не е имало по-подходящ момент за инвестиране в онлайн магазин. Има много предимства от наличието на онлайн магазин, който не би бил възможен с физически такъв. Въпреки че може да има рискове, както при всяко бизнес начинание, плюсовете далеч надвишават рисковете, ако се обърнете правилно към вашия онлайн бизнес.
Вълнуващ дизайн за успешен онлайн магазин
В допълнение към различните функционалности, единственото, което привлича вниманието на клиента и го връща обратно към вашият онлайн магазин, определено е вълнуващият UX/UX дизайн, и удобният потребителски интерфейс на вашия онлайн магазин.
Използването на малки анимации, правилните цветове, илюстрациите и уникални функционалности могат да направят голям пробив в успеха на вашият онлайн магазин. В интернет пространството съществуват и много налични готови шаблони, като TemplateMonster и ThemeForest, които предлагат разнообразни теми за подобряване на вашия магазин за електронна търговия.
Респонсив дизайн за мобилни устройства
Мобилните устройства, като телефони и таблети, стават все по-използваеми в онлайн пазаруването. Онлайн бизнесът съставлява повече от половината от всички онлайн транзакции и нараства ежегодно.
Онлайн магазините трябва да направят повече от това да оптимизират началната си страница за мобилни устройства. Мобилната мрежа има свои уникални характеристики – включително мобилен отзивчив дизайн , който трябва да гарантира, правилното оразмеряване на всички мобилни устройства. Онлайн магазин, който не успее да оптимизира сайта си за мобилни устройства, може да пропусне цели 66% от потенциалните си продажби .
Удобни разплащателни методи
Да накараш някой да разгледа продукт в твоя онлайн магазин и да финишира покупката си в страницата за плащане е най-голямата пречка за всички онлайн търговци. За да насърчите колкото се може повече посетители да завършат своите покупки, трябва да улесните процеса на плащане. Също толкова важно е клиентите да знаят, че личните им данни, използвани при поръчката на даден продукт са в безопасност. Избягвайте всякакви регистрации или влизания в няколко стъпки и се уверете, че иконките за сигурност са позиционирани на видно място.
Гарантирайте перфектно обслужване
След като превърнете вашите посетители в купувачи, трябва да предоставите подходящо следпродажбено обслужване, за да ги запазите като редовни клиенти. Уверете се, че клиентите не срещат трудности с методите на плащане и информирайте потребителя по имейл, след като действието приключи.
Предоставете актуална и подробна информация за начините на доставката и информация за процеса на връщане на вашият продукт. В противен случай вашият клиент, а може би и други потенциални клиенти, може да не се върнат повече на вашия уебсайт. Допълнителни услуги като гаранция за връщане на парите и страхотно обслужване на клиентите дават на потребителя пълно удовлетворение.
Рекламирайте в социалните медии
Рекламирането в социалните мрежи е мощен инструмент с които да комуникирате с потенциални си клиенти по креативни и забавни начини. Рекламата в социалните медии може да бъде всичко – от обикновена публикация във Facebook до томбола, анкета или пък игри с награди.
SEO блог за успешен онлайн магазин
Създаването на блог е още една възможност за генериране на повече трафик към онлайн магазина. Публикациите, които съдържат SEO ключови думи и полезно съдържание за потребителите, ще се класират по-високо в резултатите от търсачката.
Блогът също така е средство за комуникация с вашата целева аудитория. Виждайки как клиентите реагират на съдържанието, което създавате, можете да информирате за вашите стратегии за удовлетворяване на нуждите и желанията на купувачите. Публикациите в блогове изграждат доверие в купувачите, когато предоставят някаква стойност на читателя, като например предлагане на експертни съвети относно използването на вашия продукт или бизнес услуга.
Надяваме се, че нашата статия ви е била полезна! Ако съдържанието ви е харесало и сте научили нещо ново, не забравяйте да я споделите с вашите приятели! При нужда от консултация относно вашият онлайн бизнес, не се колебайте да се свържете с нас чрез контактната форма. Ще се радваме да отговорим на всеки ваш въпрос.