Адрес
жк.Студентски град 64,
София, България
Контакти
hello@web-graphica.bg
Тел: +359 89 443 3785
Назад

Как да продаваме повече онлайн?

как-да-продаваме-повече-онлайн

Как да продаваме повече онлайн? Какви са шансовете ни, ако се захванем с онлайн продажби сега? Кои продукти се продават най-успешно онлайн? Как да се отличим сред останалите онлайн търговци? Как да привлечем и задържим клиентите? Тези и много други въпроси вълнуват всеки, решил да се пробва в полето на електронната търговия.

В днешни дни все повече бизнеси се преместват онлайн, защото продажбата на артикули онлайн е на първо място по-евтина, тъй като не се изисква физически магазин, наем и персонал, а освен това имате възможност да работите на практика денонощно и от удобството на вашият дом.

Вашите клиенти имат достъп до вашият онлайн магазин когато те пожелаят и независимо дали ще искат да си закупят ваш продукт в 6 сутринта или в 12 през нощта, то те могат да го направят през вашият сайт.

Съдържание

Професионална изработка

На първо място, вашият онлайн магазин трябва да бъде изработен от професионалисти, които залагат както на красивата визия на сайта, така и на неговата скорост на зареждане и неговата оптимизация за търсачки (SEO)

Накратко тези фактори са пряко свързани с това колко успешен ще бъде вашият магазин, защото от 2018, скоростта е основен фактор за класиране на сайтовете в Google, а ако не се класирате на първата страница в Google, то вие автоматично ограничавате потенциалните си продажби.

SEO Оптимизация

След като имате вашият онлайн магазин е изключително важно той да бъде оптимизиран за търсачките, или да му бъде направената така наречена SEO оптимизация.

SEO оптимизацията е комплексен процес, в който се обръща внимание на много фактори, които влияят пряко на класирането на сайта в Google.

Също така, изключително важно е да се направи правилно и качествено, като се обърне специално внимание на ключовите думи, мета описанията както и потребителското преживяване на сайта.

Имейл маркетинг

Имейл маркетингът е неправилно считан за остарял подход от много уебмастъри, но определено е фактор, който има сериозна тежест и може да Ви доведе много нови клиенти.

Задължилтено давайте възможност на вашите потребители да се абонират за седмичен или месечен бюлетин и по този начин събирайки техните имейли в последствие ще може да им изпращате различни промоции, намаления или нови продукти.

Онлайн реклама

Всичко казано до тук – а именно професионалната изработка на сайта или онлайн магазина, оптимизацията и имейл маркетингът имат сериозно значение за продажбите онлайн, но безспорно най-голяма тежест в този процес има онлайн рекламата.

Най-големите платформи, а именно Facebook и Google дават възможност на своите потребители да рекламират при тях, като заплащайки ще имате възможност да достигате до голяма аудитория, с ясно избрани от вас интереси.

Аудиториите, към които може да насочвате вашите реклами могат да бъдат сегментирани по изключително много фактори, включващи години, пол, интереси, работа, местоживеене и други. Правилното използване на тези функционалности дава възможност лесно и бързо да достигнете до правилните и потенциални клиенти за вашият бизнес.

как-да-продаваме-повече-чрез-онлайн-реклама

Facebook

Facebook е най-развитата и популярна социална мрежа с възможност за таргетирана реклама с огромен брой активни потребители. Рекламата във тази платформа ще въздейства емоционално, ще наложи вашият бранд на пазара и ще превърне вашите последователи в клиенти.

Google Ads

Рекламата в Google Ads е страхотна възможност за големи и малки бизнеси да достигнат до потенциалните си клиенти в правилният момент. Платформата на Google ви позволява да позиционирате сайта си в резултатите от търсенето, според определени ключови думи свързани с вашият продукт или услуга. Позицията на вашата реклама се определя от цената на клик, която сте задали предварително и заплащате само,когато някой кликне върху вашата реклама.

Instagram

Instagram е най-бързо развиващият се канал за споделяне в световен мащаб. Съдържанието е фокусирано върху снимки и видеа, като има силен акцент върху визуалното възприятие. Важно е да споменем, че Instagram е собственост на Facebook, а неговият алгоритъм се надгражда постоянно и подобрява ефективността на рекламните кампании. В голяма степен Instagram рекламите са доста по-ефикасни за някой бизнеси отколкото Facebook.

Експериментирайте с различни кампании

Платформите, които дават възможност за платена реклама имат изключително разнообразни рекламни формати, които може да използвате за да рекламирате вашите продукти.  Дали ще бъде чрез насочване на аудиторията към по-голямо ангажиране или пък получаване на повече съобщения или може би с видео реклама, то вие ще успявате да достигате до правилните хора по различни и интерактивни начини.

Изпробвайте различни платформи

До момента говорихме основно за Facebook & Google реклама, но трябва да имате в предвид, че и други платформи предлагат възможност за платени рекламни кампании. Много сериозен конкурент в последните 2 години е Tik Tok, който има над 680 милиона активни потребители.

Правете томболи/игри + подаръци

За онлайн продажбите е много важно да накарате вашите клиенти да се чувстват специални, а те ще ви се отблагодарят с тяхната лоялност.

Доказан метод, който увеличава ангажирането с вашите публикации е да публикувате игри, в които всеки който желае да участва трябва да споделя, отбелязва приятели и да коментира.

По този начин вие по натурален начин, без реклама успявате да повишите ангажирането и достигането на вашите публикации многократно, повишавате доверието между вас и вашите клиенти и в крайна сметка развивате своето онлайн присъствие.

Създайте и поддържайте блог

Писането на статии в блог има голямо значение, подобрява SEO-то на вашият сайт, дава възможност на вашите потребители да прекарат повече време в него, а и по този начин лесно и бързо може да им предложите конкретен продукт;

Например статия за „Топ 10 подаръци за мъж” в края си може да има добавен линк, който води към ваша категория с продукти. По този начин всеки заинтересован потребител, който прочете статията Ви веднага ще има възможност да разгледа и продуктите, които предлагате.

Дайте възможност за контакти

Друг много важен фактор за успешни онлайн продажби е да дадете различни възможности на вашите клиенти бързо и лесно да се свържат с вас.

Изключително важно и задължително е да имате телефон, на който те да могат да се обадят, да зададат конкретен въпрос или да поръчате. Вербалната връзка говори за сигурност и вдъхва доверие у клиентите.

Не пропоускайте да добавете и други опции за връзка с вас – имейл, Facebook, Viber, WhatsApp.

Различните клиенти използват различни приложения,  а колкото по-лесно ще бъде за тях да се свържат с вас толкова по-лесно ще направят и своята поръчка.

Използвайте инфлуенсъри / блогъри

Много инфлуенсъри и блогъри предлагат възможност да правят ревю на вашите продукти, стига да им ги предоставите безплатно. В определени ситуации това е изключително подходящ подход и може да доведе до много голям ръст във вашите продажби.

Важното тук е да изберете тематичен ифлуенсър или блогър към когото да се обърнете, да договорите цената, която устройва и двете страни и да го оставите да направи ревю.

Например, блогър който прави ревюта на компютърна техника и има например 50,000 абоната би бил чудесен избор за човек, който да рекламира ваш продукт – например мишка, клавиатура или слушалки.

Тъй като неговата аудитория е добре сегментирана и на 100% отговаря на вашето търсене и особено ако има високо ниво на доверие между него и неговите последователи, то това неминуемо ще доведе до голям ръст в трафика към вашият сайт и респективно с това на продажбите.

Придайте допълнителна стойност

Дайте възможност на клиентите Ви да ползват 5-10% отстъпка при следваща поръчка или им подарете някакъв малък, но тематичен и стойностен подарък при поръчка на 2 или 3 артикула.

По този начин ще приковете вниманието, ще ги накарате да се чувстват специални и със сигурност отново ще поръчат от вас при следващият повод.

Надяваме се, че нашата статия ви е била полезна! Ако съдържанието ви е харесало и сте научили нещо ново, не забравяйте да я споделите с вашите приятели! При нужда от консултация относно вашият уеб сайт, не се колебайте да се свържете с нас чрез контактната форма. Ще се радваме да отговорим на всеки ваш въпрос.

Нашият сайт използва бисквитки. Политика за поверителност