Google Panda е алгоритъм, който служи за оценяване на интернет страниците и по конкретно тяхното качество. Въпреки, че алгоритъма е в екосистемата на Google от 2011, той не е особено популярен и не много хора са чували за него. Нека разгледаме в дълбочина алгоритъма, начина му на работа, за какво следи и какво трябва да имаме в предвид, когато създаваме съдържание.
Съдържание
Как работи Google Panda алгоритъма?
Google Panda алгоритъма се активизира, когато срещне некачествено или дублирано съдържание. Основната цел на този алгоритъм е да намаля ранга на страници, които не предлагат качествено съдържание, опитват се да използват техники за класиране, които не се толерират от Google или по някакъв начин да манипулират правилното показване на коректните резултати от търсенето.
Какво наблюдава Google Panda?
За широката аудитория не са известни всички фактори, които биват следени от този алгоритъм, но със сигурност знаем, че той обръща сериозно внимание на:
Публикуваното съдържание
Алгоритъма е разработен така, че следи за определени признаци и „симптоми”, които подсказват на Google, че нещо не е направено спрямо техните правила. Най-сериозни последици има след като алгоритъма забележки копирано съдържание и плагиатсво.
Google Panda не толерира копирането на съдържание както и плагиатството и подобни некоректни практики може да доведат не само до наказание а и до деиндексиране на вашите страници или дори сайт. Затова е изключително важно да обръщате сериозно внимание на нещата, които публикувате в сайта си и да не си позволявате да копирате съдържание от други конкурентни сайтове. По-приемлив вариант е да наемете копирайтър, който да напише съдържанието за вас, ако вие самите не можете.
Дължината на текстовете
Дължината на текстовете също има пряка връзка с „мнението” на Panda. Препоръчителният обем на всеки текст, който се изисква от Panda за да отговаряте на критериите му е 300 думи. Страници и публикации със съдържание по-малко от 300 думи се считат за слаби и ненадеждни.
Пренасищане с ключови думи
Пренасищането с ключови думи или така нареченото Keyword Stuffing е некоректна техника, която работеше преди години, но вече се счита за лоша практика и Google Panda наблюдава за това.
Ако искате да се класирате по дадена ключова дума няма нужда да я вписвате и повтаряте в заглавието, в подзаглавието и във всяко второ изречение в текста.
Интересен факт е, че има резултати от сайтове, които са в топ 3 при конкретни търсения и успяват да се класират само и единствено с еднократно употребяване на ключовата дума.
За Google най-голяма тежест има използването на конкретна ключова дума в заглавието на конкретната страница или публикация, както и описването й в мета данните на вашият сайт.
Вписването на тези места е напълно достатъчно, що се отнася до насищане с ключови думи.
Съдържанието
За Google е изключително важно е да пишем стойностно съдържание, което е написано за хора, а не за ботове, защото той следи за потребителското преживяване и много ключови фактори, които се наблюдават докато потребителите разглеждат или четат съдържанието в нашият сайт. Това, колко време даден потребител прекарва на нашата страница и дали се задържа в нея е най-ясният знак за Google, че съдържанието си струва.
Ако например дадена статия случайно и временно се класира по някакъв начин в по-предни позиции, било то чрез подвеждащо заглавие или снимки, но потребителите влизат в нея и веднага я напускат, то това е ясен знак за Google, че тази страница/публикация не носи стойност и той веднага е нарежда на по-задни позиции в своята класация.
До какви проблеми може да доведе Panda
Както вече споменахме, алгоритъмът Google Panda наблюдава сайтовете постоянно и при евентуални нарушения може да наложи наказание на даден сайт. Обикновено това се изразява в рязък спад в посетителите на вашият сайт.
Това може да бъде лесно проверено със всеки онлайн Rank Checker.
Ако имате съмнения че сте наказани
Наблюдавате отсъствие на вашите страници от класациите на Google и спад в трафика би било най-удачно да направите одит на вашият сайт и да го прегледате за дублирано съдържание.
За целта може да използвате различни софтуери, като Advego Plagiatus, Plagiarism Checker и други, които да сканират вашето съдържание и да ви покажат евентуални проблеми с дублирано съдържание.
Премахнете всички излишни ключови думи и се опитвайте да класирате всяка отделна страница само по една ключова дума.
Обратните връзки
Постарайте се да подсигурите релевантни и надеждни обратни връзки към вашият сайт (backlinks) от авторитетни сайтове. Обратните връзки имат изключително голяма стойност за Google и тежестта, която има авторитетен домейн, който линква към вас се предава чрез тях. Използвайте ги разумно и само от сайтове, които си заслужава.
В едно от последните си изявления в началото на 2021, Google официално обявиха, че обратните връзки вече ще придават изключителна стойност на домейните. Наличието на такива говори за авторитет и предава така нареченият „link juice”.
Следването на тези стъпки би трябвало да повлияе положително при евентуално наказание на Panda алгоритъма и скоро отново да се показвате в резултати на Google.
Ревюта и рейтинг
Като положителен фактор се счита наличието на положителни отзиви или ревюта към вашият сайт. Постарайте се да добавите такива и да приканвате вашите клиенти и посетители да оставят ревю, в което да добавят допълнителна стойност чрез своите коментари. Това неминуемо ще повлияе положително на мнението на Google Panda алгоритъма.
Заключение
Тъй като в индексната база на Google ежедневно се добавят стотици хиляди сайтове Google, използва Panda алгоритъмът като страхотен инструмент, който помага да се отсеят качествените от не качествените сайтове. На база на своите критерии и спазването им качествените сайтове остават на по-висока позиция в ранкинг системата на Google, докато сайтовете, които не отговарят на изискванията или биват скрити на по-задни страници или направо биват премахвани от индексната база на Google.
Надяваме се, че нашата статия ви е била полезна! Ако съдържанието ви е харесало и сте научили нещо ново, не забравяйте да я споделите с вашите приятели! При нужда от консултация относно вашият уеб сайт, не се колебайте да се свържете с нас чрез контактната форма. Ще се радваме да отговорим на всеки ваш въпрос.