Съдържание
Как реагирате, когато чуете познатият звук на SMS съобщение? Допадат ли ви тези реклами или пък ги намирате за SPAM?
Най-вероятно реакцията ви зависи от това дали компанията, която ви изпраща съобщения, следва SMS маркетинг практики и както всеки един друг тип маркетинг, може да бъде грешна или успешна.
В тази статия ще наблегнем на това как да създадем ефективна SMS маркетинг кампания.
Какво представлява SMS маркетингът?
SMS маркетингът е стратегия, която позволява на компаниите да изпращат ефектни маркетингови съобщения до потенциални и бъдещи клиенти под формата на подканващ текст с връзка към техният уеб сайт. С други думи SMS маркетингът е начин за изпращане на рекламни текстови съобщения посредством конкретна телефонна база.
Компаниите могат да изпращат текстови съобщения до потенциални и редовни клиенти, за да повишат информираността за техният бранд, интереса на клиентите си и да увеличат продажбите си.
Съществуват безброй вариации на маркетинговите съобщения и ето няколко от тях:
- Неустоимо персонално предложение за отстъпка
- Предстоящо намаление или промоция на продукти или услуги
- Уведомление за промяна в работното време
- Съобщение тип „Благодарим ви, че се свързахте с нас“
- Напомняне за изоставени продукти в количката за пазаруване
- Кампания за обратна връзка
Какви са основните предимства на SMS маркетингът?
Въпреки, че някои маркетолози смятат, че този тип маркетинг е вече остарял и предпочитат да използват имейл маркетинг кампаниите с електронни бюлетини за комуникация с клиентите си, SMS маркетингът има много предимства:
Моментална комуникация
Съобщенията се доставят светкавично. Можете да ги изпращате в определени часови диапазони или конкретни дни. Например може да изпращате съобщения за „Black Friday”Или “Cyber Monday”, за да увеличите максимално продажбите и в този ден.
Освен това хората почти никога не се разделят с телефоните си, което увеличава вероятността съобщението ви да бъде видяно веднага щом то бъде доставено. Според направени маркетингови проучвания SMS съобщенията се четат още през първите минути от момента на получаването.
По-голям Open Rate коефициент
Когато потребителите получат имейл съобщение, те трябва да проверят пощенската си кутия, това означава, че трябва да получат известие, за да отворят и видят имейла. Предвид фактът, че всеки ден всички ние получаваме огромно количество имейли, повечето от имейлите биват игнорирани.
SMS маркетингът позволява на получателят незабавно да разбере за получаването на ново известие, тъй като хората обикновено получават съобщения от своите приятели и роднини, известието за нов SMS е по-малко вероятно да бъде игнорирано.
Този тип маркетинг е доста по-персонален и се откроява от другите видове маркетинг, в резултат на което има по-висока честота на отваряне на известията от всеки друг маркетингов канал. Според статистика през 2019г. този коефициент е достигнал невероятните 97%, за разлика от имейл маркетингът, които успява да превземе скромните 25%.
По-висока степен на взаимодействие
Потребителите не само отварят полученото съобщение, но и доста често следват рекламният линк. Средната степен на отговор при SMS маркетинг съобщения е над 50%, а честотата на отговорите показва ефективността на маркетинг кампанията. В допълнение, по-високата степен на реакция може да доведе до повишаване на продажбите.
Правила за ефективен SMS маркетинг
Ако желаете да повишите продажбите си или да информирате потребителите за вашият бранд и да получите добри резултати, ви съветваме да се придържате към следните утвърдени правила.
Получете разрешение
Изпращането на текстови съобщения до голяма група хора без разрешение или закупуването на бази данни от телефонни номера може да доведе само и единствено до негативни резултати.
Важно е да получите разрешение от потребителите за да им изпращате рекламни съобщения. Може да го направите по два начина:
- Създайте рекламна кампания, като поканите клиентите си да изпратят конкретна ключова дума на определен за кампанията телефонен номер.
- Използвайте формата за обратна връзка в електронният бюлетин или на вашата целева страница за да предложите на клиентите си да оставят телефонен номер за получаване на известия за промоционални кампании, отстъпки и др.
Друг важен фактор, които не трябва да пропускате е да уведомите клиентите си колко често ще получават съобщенията, които им изпращате и какво ще бъде съдържанието им.
Използвайте инструменти за SMS маркетинг
Не използвайте личният си телефон за кореспонденция с вашите клиенти, съществуват множество съвременни инструменти за SMS маркетинг, които автоматизират и персонализират кампаниите. Те ще ви помогнат да проследите целият процес, да задавате точното време за изпращане или пък да изпращате индивидуални съобщения спрямо поведението на клиентите. Например, когато бъде извършена покупка, клиентите да получат автоматично информация за доставката.
Направете съобщението интересно и полезно за клиентите ви
Един от най-лесните начини да направите това е да предложите нещо ексклузивно, например персонализирана отстъпка, мега разпродажба или ваучер за отстъпка. Ексклузивните оферти ще накарат клиентите ви да се чувстват специални и ще оценят вашият жест.
Използвайте персонализирани съобщения
Когато клиентите получават съобщения, създадени специално за тях, те им обръщат внимание и действат. Всъщност персонализираното динамично съдържание надвишава статичното с повече от 45%. Ето защо, не забравяйте да персонализирате вашата SMS маркетингова кампания. Може да използвате персонализация по име, информация според конкретно местоположение или последно взаимодействие с вашият бранд, например покупки, изоставяне на количката за пазаруване, актуализация на информацията за доставка и много други.
Не използвайте прекалено дълги послания
Синтезирайте и оформете добре вашият SMS, имате 160 знака, така че се опитайте съдържанието да бъде кратко, просто и подканващо. Започнете с нещо вълнуващо, например ексклузивна оферта, която не е за изпускане. Добавянето на фрази като „Супер Оферта“, „Намаление до 50%“ или „Мега отстъпки“ в началото на съобщението представлява интерес и насърчава клиентите да продължат да четат и ги подтиква към конкретно действие.
Какво представлява лошият SMS маркетинг
Нека разгледаме едни от най-често допусканите грешки при SMS маркетинг кампаниите.
Времето на изпращане
Представете си следната ситуация: полунощ, спите дълбоко в удобното си легло и получавате SMS: „ Ексклузивни намаления до 50% Възползвайте се СЕГА“ Досадно нали? Едва ли бихте отвърнали на съобщението, камо ли да последвате връзката към уеб сайтът.
Според маркетингови проучвания хората също така не харесват да получават съобщения по рано сутрин, както и по време на тяхната почивка.
За да избегнете ситуации, които могат да доведат до спад в продажбите ви и дори загуба на лоялни клиенти, трябва да обърнете специално внимание на времето на изпращането на съобщенията и винаги изпращайте съобщенията в подходящият момент.
Най-подходящото време за изпращане на маркетингови съобщения е от 10:31 до 11:29 и от 14:34 до 15:27.
Не използвайте съкращения и жаргонни изрази
Както споменахме малко по-горе, имате ограничение от 160 знака, за да предадете вашето послание, но това не означава, че трябва да използвате жаргон или съкращения, за да можете да вместите колкото се може повече текст в този ограничен брой знаци.
Жаргонните изрази и съкращенията може да не са разбираеми за всеки. При тяхното използване рискувате да останете неразбрани и да объркате клиентите си. Когато клиентите ви не разбират за какво говорите, те ще игнорират съобщението ви.
Не забравяйте да се представите
Получавали ли сте някога загадъчни и анонимни съобщения ? Кликвали ли сте на линковете в тях? Най-вероятно не, защото нямате представа от кого са и защо ви ги изпращат, а може би са прочутите телефонни измамници.
Когато клиентите знаят от кого е съобщението, вероятността да откликнат на вашето послание е доста по-голяма. Но ако клиентът получи съобщение без да знае от кого е изпратено, ще го счете са спам или ще смята, че подателят е объркал номера. Освен това повтарянето на вашият бранд в рекламният текст ще повиши разпознаваемостта на вашата марка.
Не бъдете настоятелни и не налагайте покупка
Никой не желае да общува с някой, който непрекъснато се опитва да продаде нещо. Въпреки, че основната цел на вашата маркетингова кампания е да генерира продажби е важно да не прекалявате и да не бъдете прекалено настоятелни. Не забравяйте, че вашите клиенти също са хора, така че общувайте с тях приятелски.
Не изпращайте прекалено много съобщения
Всеки ден всеки от нас получава огромен брой маркетингови съобщения по всички възможни чат канали: SMS, имейл, Facebook, Viber и др. Обърнете внимание на вашата компания да не влошава този огромен информационен стрес със изпращането на огромен брой съобщения. Ако не разполагате с важна информация, която искате да споделите, по-добре изобщо не изпращайте съобщение.
Не забравяйте да дадете възможност клиентите да се отпишат от вашият списък
Може би един от най-важните моменти при промотирането на услуги или продукти чрез SMS маркетинг е правото на клиентите да отказват получаването на още съобщения в края на всеки изпратен от вас текст. Така потребителите могат да се отпишат по всяко време, ако случайно се е съгласил по някаква причина и не е знаел за какво се абонира.
Напомнянето на потребителите, че могат да се отпишат по всяко време ще гарантира, че списъкът ви с телефонни номера е пълен с хора, които наистина са заинтересовани от вашият бранд и вашите продукти или услуги.
Не забравяйте да добавите призив за действие
Силният призив да действие е важен при всяка една маркетингова кампания. Призивът за действие насърчава потребителите да предприемат следващата стъпка като го промотира през така наречените продажбени фунии. Ако искате клиентите ви да направят нещо, поискайте го.
Използвайте следните фрази, за да направите вашият SMS атрактивен:
- Последвайте линка и научете за всички отстъпки!
- Използвайте промо кода и вземете до 50% отстъпка!
- Попълнете нашата анкета и участвайте в томболата за спечелване на..!
Няма значение какви действия трябва да предприемат клиентите ви след като прочетат вашето съобщение, основното е, че то трябва да бъде кратко, точно и ясно.
В статията разгледахме най-важните аспекти от SMS маркетинг кампаниите и вече знаете, кои действия са ефективни и кои могат да ви навредят. Следвайте нашите съвети и бъдете професионален SMS маркетинг специалист. Разбира се не забравяйте да създадете ефективна целева страница, която да насочва вашата целева аудитория и да генерира повече продажби.
Имате нужда от функционална SMS маркетинг кампания, не се колебайте да се свържете с нас.