Адрес
жк.Студентски град 64,
София, България
Контакти
hello@web-graphica.bg
Тел: +359 89 443 3785

Тенденциите в уеб дизайна през 2020

Съдържание

Ако искате да завладеете потребителите още при първото взаимодействие с вашият уеб сайт, трябва да се постараете винаги да бъдете в крак с последните тенденции за уеб дизайна. Развитието на новите технологии предлага огромен набор от иновативни и привлекателни идеи за по-ефективно потребителско изживяване.

Потребителите се запознават първоначално с дизайна на сайта, а след това и с неговото съдържание, затова спазването на новите трендове са важен фактор за да изглежда сайта професионално направен и да вдъхва доверие.

Уеб дизайн

Градиентни дизайни

Както всички знаем, градиентите в уеб дизайна се появиха с напредването на CSS и със сигурност ще останат използваеми и за в бъдеще. През 2020г. можем също да очакваме и засилено използване на комбинации и вариаци. Цветовите градиенти също продължават да заемат челни позиции в лого дизайна.

Минимализмът и изобилието от цветове ще продължат да играят основна роля и през 2020г.

Изобилието от сайтове, с което се сблъскваме днес ни принуждава да представяме нашите уеб сайтове по все по атрактивен начин, а информацията в него да бъде ясно изразена. Разумното използване на атрактивният дизайн, гарантира, че потребителят може да работи чрез съдържанието по-ефективно и по-бързо, което от своя страна гарантира едно невероятно потребителско преживяване. Минимализмът, особено при използването на бял фон, ще продължи да бъде съществен компонент на дизайнерските концепции и през следващата година.

Минимализмът представлява доста опростен дизайн и все повече навлиза под формата на монохроматични вариации, като уеб дизайнерите препоръчват използването на силни и изразителни цветове.

Естествени цветове

Според проучвания тази година ще продължи да бъде насочена към цветовете на природата. Дизайнерите отново ще залагат на сините и зелените тонове с тенденция към цвят „ментол“.

Графични елементи в комбинация  с изображения

През настоящата година тенденцията към асиметрични оформления ще продължава да бъде актуална, особено фотографиите комбинирани с илюстрации. Композицията от графичните елементи и визуални изображения затвърждават минималистичната тенденция и за следващата година.

Потребителският фокус

Акцентът на добрият уеб дизайн остава да бъде насочен към потребителското изживяване. В областта на eCommerce търговията, основният фокус остава преживяването на крайният потребител. Опростените дизайни, които са разбираеми и лесни за навигиране, ще заменят всички объркващи и абстрактни оформления, а цветно кодираните призиви към действия ще се използват по-целенасочено.

След като Google официално превърна респонсив дизайна за мобилни устройства, като едни от основните фактори за SEO класиране, адаптивният дизайн не бива да бъде пренебрегван, ако уеб сайтът иска да спечели и повиши посетителите и клиентите си през 2020г.

Вграждането на .svg файлове отново остава на челни позиции. Въпреки, че тенденцията е стара, твърде малко уеб сайтове използват векторизирана графика. Векторната графика остава със значителна важност за мобилните устройства – например по-бързо първоначално визуализиране на съдържанието, както и голяма яснота със 100% мащабируемост.

Паниката създадена при въвеждането на GDPR регулацията, накара разработчиците да измислят все по-иновативни методи, за да бъдем уведомени, че нашите лични данни биват съхранявани и използвани разумно. Тази тенденция направи използването на чат ботове и AI все по-предпочитан метод за комуникация с потребителите.

Глобални тенденции

Със затвърждаването на уеб дизайна през 2020г. използването на видео съдържанието остана на заден план, тъй като видео клиповете влияят осезателно върху времето за зареждане на сайта и степента на отпадането от класирането в Google.

След въвеждането на по-удобният уеб формат .webm уеб дизайнерите и разработчиците започнага да създават все по-често анимирани илюстрации под формата на .gif, така микро-взаимодействията, направиха навигацията в сайтовете още по-ясна и потребителски насочена.

В допълнение можем да кажем, че този тип взаимодействия могат да осигурят доста положителни емоции и заинтересованост към продукта или вашият бранд, а в последствие да послужат, като ориентир и стратегия за подобряване на потребителското преживяване.

Виртуална реалност (VR) и добавена реалност (AR)

Въпреки невероятният пробив на VR/AR те все още не са така силни интегрирани в уеб дизайна поради една единствена причина, високите разходи. В крайна сметка използването на нови технологии има най-голям смисъл, ако резултатите от тях са положителни, както за потребителите, така и за разработчиците.

Като алтернатива на виртуалната и добавената реалност може да се използват 3D елементи, особено тези, които са фокусирани в светлите и тъмните сенки и създават повече дълбочина и триизмерност.

Frontend

Изобилие от уеб инструменти и рамки

Тази година определено насищането на множество спомагателни средства за програмиране под формата на рамки за по-лесно усвояване на езици достигна своят пик. Инструментите, които първоначално са били предназначени да опростят работата на дизайните, всъщност предизвикват доста усложнения и в бъдеще определено ще се търсят по-прости и унифицирани решения.

Големи надежди за JavaScript

JavaScript все още остава важна част от уеб програмирането, поддържана и от React, най-голямата библиотека за създаване на потребителски интерфейси.

Въпреки, че React вече придоби своята популярност и значимост през изминалата 2019г., все още не е достигнал своят връх и JavaScript ще бъде все по-популярна през 2020г. С помощта на React ще продължим да интегрираме UI елементи в уеб сайтовете и уеб приложенията. За разработчиците на преден план ще остане React, особено в контекста на WordPress, тъй като новият редактор на блокове Gutenberg е базиран на JavaScript.

PHP, Rubi, Node.js, .Net също не остават на заден план, като езици за програмиране.

Frontend и Backend с още по-голям потребителски фокус

Тази година ще генерирамe още повече данни във Frontend-a, а това ще ни улесни да разберем и персонализираме потребителският интерфейс, което ще доведе до ефективно подобряане на UX.

2020г. и предстоящата година

Въз основа на текущото развитие може да предположим в дългосрочен план, че разработката на уеб сайтове ще стане още по-интерактивна в бъдеще. Фокуса ще бъде към крайният потребител и неговото потребителско преживяване. Като цяло уеб сайтовете ще бъдат насочени към потребителите.

Когато говорим за настоящите и бъдещи тенденции не трябва да забравяме да споменем и гласовата навигация. Дори тази технология да не успее да се наложи на пазара през тази година, не трябва да я подценяваме в дългосрочен план. Това означава, че трябва да създаваме уеб сайтове, които са пригодени и достъпни от хора с увреждания.

В заключение можем да кажем, че 2020г. ще бъде вълнуваща година по отношение на уеб дизайна, в който ще усъвършенстваме натрупаните знания, за да разработим и представим по ефективни и забавни уеб сайтове.

Имате различни представи за тенденциите в уеб дизайна и уеб разработката, може да ги споделите с нас в коментарите. Може да се възползвате се от нашите модерни и професионални услуги за изработка на уеб сайт или онлайн магазин.

Нашият сайт използва бисквитки