Съдържание
Необходим ли ни е UX одит?Какво представлява User Experience? А знаете ли, че на потребителите са необходими по-малко от една секунда, за да си създадат впечатление за вашия уеб сайт? Това означава, че имате по-малко от секунда, за да направите добро впечатление на потенциалните си клиенти. Проблемът е, че много собственици на онлайн бизнес не успяват да разберат колко решаващо е потребителското изживяване. Къде се губят потенциални клиенти? И тук UX одитът за използваемост и потребителско изживяване може да бъде доста полезен.
Успешният UX дизайн ни помага да създадем по-успешен продукт. Използвайте тези пет съвета за UX стратегия и най-добрите UX тенденции, за да осигурите по-добро потребителско изживяване със следващият ви уеб сайт.
Универсален дизайн за повишена достъпност
Универсалният дизайн спомага за подобряване на достъпността за всеки потребител.
Достъпността е способността на потребителите да взаимодействат с продукта или услугата. Това включва възможността за натискане на бутони, отваряне на менюта и извършване на действия на екрана, свързани с потребителския интерфейс.
Най-добрите UX тенденции разчитат на нови и стари технологии за увеличаване на достъпността. Традиционно достъпността е свързана с използване на UX стратегия за посрещане на нуждите на хората с увреждания.
Примерите включват лупи и четци на екрана за хора със зрителни увреждания. Някои от най-новите тенденции в дизайна включват по-нови инструменти и ресурси за подобряване на достъпността. Тези инструменти включват гласов контрол и добавена реалност (AR).
Високодостъпният продукт се фокусира върху универсалният дизайн, който всеки може да използва, вместо да се фокусира само върху хората с увреждания.
Някои от ключовите характеристики на универсалния дизайн включват:
- Гъвкавост
- Опростен дизйан
- Четливост
Гъвкавият интерфейс или така нареченият респонсив дизайн, може да се визуализира еднакво добре на всички мобилни устройства. Той също така трябва да позволи на хората лесно да управляват интерфейса. Популярните UX дизайнерски тенденции включват даване на потребителите възможност да коригират оформлението за работа с дясна или лява ръка.
Интерфейсът също трябва да включва просто, интуитивно оформление. Целта на интерфейса е да насочи потребителите към информацията, която търсят. Ако оформлението е твърде сложно, потребителите могат да се объркат и в крайна сметка да не осъществят поръчка.
Последните тенденции в дизайна за четливост включват използването на по-големи шрифтове и опростени интерфейси. Оптимизирайте съдържанието, така че потребителите да могат да усвояват информацията по-лесно.
Тестване на използваемостта
Както споменахме, използваемостта е съществена част от добрата UX стратегия. Докато най-добрите UX тенденции включват повишена използваемост, много дизайнери пропускат тестването.
Преди да пуснат продукт или приложение, фирмите често използват тестове за приемане и тестове за грешки, за да намалят риска от проблеми или технически проблеми при стартирането. Тестването на използваемостта ви дава начин да събирате обратна връзка директно от крайните потребители.
Има няколко вида тестове за използваемост, включително тестове за изследване. С изследователското тестване реалните потребители изследват характеристиките на даден продукт, използвайки реалистични сценарии. Това осигурява незабавна обратна връзка, за да се определи дали продуктът включва функциите, от които потребителите се нуждаят.
Интересен онлайн инструмент за тестване и анализ е Hotjar, той наистина ще ви помогне да разберете как потребителите взаимодействат с вашият продукт и с какво впечатление напускат вашият сайт.
Въпреки че тази UX стратегия е ефективна, тя не предоставя пълен преглед на използваемостта на даден продукт. Тестването на използваемостта често се фокусира върху специфични характеристики или елементи на приложението. Той също така осигурява сравнително малка извадка, тъй като само ограничена част от реални потребители участват в тестването.
Освен няколко недостатъка, тестването на използваемост остава една от най-важните UX дизайнерски тенденции. Той все още осигурява ефективен метод за гарантиране, че вашият проект отговаря на очакванията на вашите потребители.
Минимализъм
Минимализмът е друга често срещана UX стратегия и една от най-добрите UX тенденции. За съжаление дизайнерите рядко обсъждат, как да постигнат правилния баланс на минимализъм и липса на съдържание.
За да включите минималистичен дизайн във вашата UX стратегия, избягвайте да добавяте твърде много елементи и използвайте по-добре празното пространство. Елементите, които не следват някакъв порядък, отвлича вниманието на потребителите от най-подходящата информация на екрана.
Дълги фрази за заглавия на менюта, претъпкани елементи и малки полета също ограничават четливостта на съдържанието. Опитайте се да включите повече празно пространство, което има тенденция да създава по-привлекателен визуално дизайн.
Използването на празно пространство за насочване на читателите през страница е в горната част на списъка с най-добрите UX тенденции. Елементите, които са правилно разположени, правят съдържанието по-лесно за сканиране, четене и навигация.
Ако премахнете графики и описания, информацията, представена на екрана, може да стане неразбираема или смазваща. Минималистичният дизайн все още трябва ясно да съобщава ценностно предложение. Номерът е всяка дума и графика да допринесат за презентацията. Съветите включват намаляване на излишните фрази, премахване на ненужни анимации и съкращаване на описанията до по-малко думи.
Използвайте персонализиран дизайн
Някои от най-добрите UX тенденции включват по-голям фокус върху персонализирането. Тези дизайнерски тенденции включват изкуствен интелект (AI) и технология за машинно обучение.
AI дава на UX дизайнерите инструмент за персонализиране на функции въз основа на минали взаимодействия. Софтуерът или приложението използват действията на потребителя, за да предоставят препоръки или да адаптират доставянето на съдържание.
Например потребителско табло за управление може автоматично да постави най-достъпните функции или инструменти на потребителя в горната част на екрана, за да ги направи по-достъпни.
Последните UX дизайнерски тенденции също включват повече персонализиране. Позволяваме на потребителите да персонализират оформлението и различните настройки въз основа на собствените си независими приоритети. Тази персонализация дава на потребителите силата да подобрят потребителското изживяване за себе си.
Анализ на конкуренцията
Анализът на конкурентите също е често срещана UX стратегия. Много фирми обаче не успяват да използват напълно информацията, разкрита по време на това изследване.
Анализът на конкурентите няма за цел да осигури начин за копиране или имитация на дизайна на вашата конкуренция. Това е полезен инструмент за по-добро разбиране на силните и слабите страни на вашия продукт.
Сравняването на вашия продукт с конкуренцията ви позволява да определите кои функции работят най-добре и кои области се нуждаят от подобрение. Вместо да губите ресурси за подобряване на областите, които вече работят добре, можете да съсредоточите усилията си върху слабостите на вашият уеб сайт или онлайн магазин.
Разглеждането на конкуренцията може също да ви помогне да откриете нови стратегии или технологии, които не са често използвани във вашата индустрия.
Анализът на конкурентите трябва да бъде един от първите етапи във вашата UX стратегия, заедно с анализа на клиентите. Завършването на изследванията помага за всеки етап от процесите на разработване и проектиране. Той дава представа за характеристиките и архитектурата на проекта.
Заключение
В крайна сметка вашата UX стратегия трябва да включва не само съветите и най-добрите UX тенденции. Създаването на качествено потребителско изживяване също е непрекъснат процес. След пускането на продукт или услуга продължете да анализирате отзивите на клиентите, продажбите и други ключови показатели. Ако вашият уеб сайт не работи според очакванията, по-добре потърсете професионалисти, които да направят пълен UX одит на вашият уеб сайт или приложение.
Надяваме се, че нашата статия ви е била полезна! Ако съдържанието ви е харесало и сте научили нещо ново, не забравяйте да я споделите с вашите приятели! При нужда от консултация относно вашият онлайн бизнес, не се колебайте да се свържете с нас чрез контактната форма. Ще се радваме да отговорим на всеки ваш въпрос.