Адрес
жк.Студентски град 64,
София, България
Контакти
hello@web-graphica.bg
Тел: +359 89 443 3785

Какво е дублирано съдържание?

какво е дублирано съдържание

Дублирано съдържание или Duplicate Content е проблем, с които много собственици на уеб сайтове се сблъскват ежедневно. Независимо дали дублираното съдържание на даден сайт е случайно или резултат от кражба на текст от вашите уеб страници, то трябва да бъде адресирано и третирано правилно.

Няма значение дали управлявате уеб сайт за малък бизнес или голяма корпорация, всеки сайт е уязвим към заплахата, която дублираното съдържание представлява за SEO класирането.

В тази статия ще разгледаме как да намерим дублирано съдържание, как да определим дали ни засяга вътрешно или в други домейни и как да управляваме правилно проблемите с дублираното съдържание.

Съдържание

Какво е дублирано съдържание

Дублирано съдържание е, когато едно и също или подобно съдържание се появява в повече от един URL адрес. Има точно дублирано съдържание 1:1, което може да бъде създадено по много начини и подобно съдържание, което съдържа припокриващи се намерения за търсене.

Видове дублирано съдържание

Има два вида дублирано съдържание:

  • Вътрешно дублирано съдържание е, когато един домейн създава дублирано съдържание чрез множество вътрешни URL адреси на един и същ уебсайт
  • Външно дублирано съдържание, известно също като дублиране на кръстосани домейни, възниква, когато два или повече различни домейна имат едно и също съдържание на страница, индексирана от търсачките

Както външното, така и вътрешното дублирано съдържание могат да ви създадат доста проблеми и да понижат класирането ви в SERP.

Дублирано съдържание и SEO

Официално Google не налага наказание за дублирано съдържание. Той обаче филтрира идентичното съдържание, което има същото въздействие като наказание т.е загуба на класиране на вашите уеб страници.

Дублираното съдържание обърква Google и принуждава търсачката да избере кои от идентичните страници да се класират в първите резултати. Независимо кой е създал съдържанието, има голяма вероятност оригиналната страница да бъде на 2-3 страница и класирането да бъде понижено.

Това е само една от многото причини, поради които дублираното съдържание е лошо за SEO. Ето някои другите очевидни причини защо дублираното съдържание трябва да бъде избягвано.

Вътрешно дублирано съдържание

Част от дублирането на съдържание може да бъде обвързано с фактори за управление на уеб сайта, като наличието на множество поддомейни, йерархичната организация на сайта, необходима за представяне на голямо количество информация, и ненужно дублиране на шаблонен текст.

Елементи на страницата

За да избегнете проблеми с дублирането на съдържаниетосе уверете, че всяка страница има:

  • уникално заглавие на страница и мета описание в HTML кода на страницата
  • заглавия (H1, H2, H3 и др.), които се различават от другите страници на вашия уебсайт

Заглавието на страницата, мета описанието и заглавията съставляват минимално количество от съдържанието на страницата. Въпреки това е по-безопасно да държите уеб сайта си далеч от сивата зона на дублираното съдържание колкото е възможно повече. Също така е перфектен начин да накарате търсачките да видят стойност във вашите мета описания.

Ако не можете да напишете уникално мета описание за всяка страница, тъй като имате твърде много страници, тогава ги изключете. През повечето време Google взема фрагменти от вашето съдържание и така или иначе го представя като мета описание. Все пак е по-добре да напишете персонализирано мета описание, ако можете, тъй като това е критичен елемент за стимулиране на кликвания.

Описания на продукти

Разбираемо, създаването на уникални описания на продукти е предизвикателство за много онлайн магазини, тъй като това може да отнеме много време, за да напишете оригинални описания за всеки продукт.

Въпреки това, ако искате да се класирате за „Маратонки Nike“, трябва да разграничите продуктовата си страница от конкурентите ви, които предлагат същият продукт.

описания на продукти при дублирано съдържание

URL параметри

Друг често срещан проблем с дублирано съдържание, намерено в сайтове за електронна търговия (макар и не само за онлайн магазините) идва от параметрите на URL адреса.

Някои сайтове използват URL параметри за създаване на варианти на URL адреси на страници, например: (https://domain. com/kategorija:m-zhki-obuvki-snik-rsi:damski-obuvki-snik-rsi.html?), което може да доведе до индексиране на търсачките на различни версии на URL адресите, включително параметрите.

HTTP, HTTPS и WWW

Често пренебрегвана област на вътрешно дублирано съдържание е около URL адреси със:
  • www (http://www.example.com) и без www (http://example.com)
  • http (http://www.example.com) и https (https://www.example.com)
  • наклонена черта в края на URL (http://www.example.com/)
  • без наклонена черта (http://www.example.com)

Бърз начин да проверите за тези проблеми е да вземете част от уникален текст от целева страница, да поставите текста в кавички и да го потърсите в Google. След това търсачката ще изведе точно този низ от текст.

Ако в резултатите от търсенето се покаже повече от една страница, тогава ще трябва да се вгледате внимателно, за да определите защо това се случва, като първо разгледате възможността за трите опции, изброени по-горе и ще трябва да настроите 301 редирект от непредпочитаният URL адрес към този, които желаете да бъде индексиран.

Полезен онлайн инструмен за онлайн проверка е httpstatus.io

Външно дублирано съдържание

Ако имате значително количество ценно съдържание във вашият блог или сайт, има голям шанс то да бъде откраднато и използвано от друг конкурентен сайт. Колкото и ласкаво да е това, ще трябва да се справите с този проблем. Ето и някой примери за въшншно дублирано съдържание:

Синдикирано съдържание

Синдикираното съдържание е когато уеб-базирано съдържание се публикува повторно от уеб сайт от трета страна. Всякакъв вид дигитално съдържание може да бъде синдикирано, включително публикации в блогове, статии, инфографики, видеоклипове и др

Колкото и налудничаво да звучи това, има полза от синдикираното съдържание. Това прави съдържанието ви по-видимо, което може да доведе до повече трафик към вашия уеб сайт. С други думи, търгувате със съдържание и евентуално класиране в търсачките, както и за връзки към вашия сайт.

Плагиатство

Значението на плагиатство идва от латинската дума „plagiarius“, което означава отвличане. Както подсказва определението, плагиатството е процес на вземане на думи и/или идеи на други хора, без да се цитира правилно източника от които е взаимстван. Плагиатството е наказуемо престъпление и е форма на интелектуална кражба.

Лесно е да откраднете, каквото и да е съдържание или статия от уеб сайт, но в същото време има тежки последици. Ако сте жертва на плагиатство, трябва да информирате Google, като подадете сигнал под опцията „Съобщи за спам , платени линкове , или зловреден софтуер“.

Как да проверим за дублирано съдържание

Ако имате страници, с качествено съдържание, което е спряло да се класира в търсачките, тогава трябва да проверите дали съдържанието ви не е копирано и използвано от друг уеб сайт. Ето няколко начина, по които можете да направите това:

Търсене на точно съвпадение

Копирайте няколко изречения текст от една от вашите страници, поставете го в кавички и го потърсете в Google. Използвайки кавички, вие казвате на Google, че искате резултати, които връщат точно този текст. Ако се покажат няколко резултата, значи някой е копирал вашето съдържание.

Онлайн инструменти

Grammarly е безплатен инструмент, който проверява съдържанието на вашият сайт дали е дублирано от друг сайт или поддомейн. Ако текстът на страницата ви е бил откраднат, в резултатите ще се покажат URL адресите със същото или подобно съдържание.

Заключение

Нарастващата заплаха от дублирано съдържание може да изглежда плащеща и вероятно ще изисква много време за да се справите, но работата, свързана с управлението му, ще си струва възвръщаемостта на инвестициите.

Ако следвате дадените съвети и се заемете сериозно с премахването на дублираното съдържание, вие ще подобрите класирането си в SERP и ще се отървете от плагиатството на оригинално ви и качествено съдържание.

Нашият сайт използва бисквитки