Съдържание
Ако някога сте търсили съдържание в Google и сте взаймодействали с резултатите на мобилно устройство, вероятно сте се сблъсквали с AMP или ускорени мобилни страници.
Какво всъщност представлява AMP в Google ?
Ускорените мобилни страници (AMP) по същество са премахнати от HTML кода на съществуващо съдържание на уеб страници, които предлагат по-бързо зареждане, отколкото стандартните HTML5 документи. Уеб сайтовете могат да обслужват AMP страници чрез прилагане на етикета rel = amphtml в техния HTML код.
Страниците с AMP код съдържат три вида AMP конфигурация.
- HTML: Съкратено и уникално маркиране на традиционен HTML код с уникални маркери.
- JS: Използва се за извличане на ресурси, за да се елиминира ненужното изобразяване.
- CDN: Оптимизирана мрежа, предназначена да кешира страници и да ги адаптира към AMP
AMP също намалява нуждата от допълнителни CSS заявки и елиминира определени елиминации на страницата, включително обемисти снимки, CTAs в много случаи и много повече резервен код. Това води до увеличаване на скоростта значително.
Основно AMP ускорява зареждането на уеб страниците с повече от секунда от общата скорост на зареждане, като позволява AMP кеширане. По същество Google използва тази функционалност, като предварително зарежда AMP документите с помощта iFrame на фона на страницата с резултати от търсенето, така страниците се зареждат моментално.
AMP документите също могат да бъдат изтеглени от библиотеката на AMP директно от оригиналния му сървър. AMP библиотеката се състои от документ с AMP HTML и AMP JS. За съжаление, извличането на тези документи не винаги осигурява моментална скорост.
В основата си рамката ви позволява да изграждате леки преживявания за мобилни устройства, като опростявате HTML кода и следвате опростени CSS правила. AMP първоначално се считаше за разработен в отговор на незабавните статии на Facebook. Въпреки това през годините той се превърна в мощна платформа за доставяне на съдържание директно от резултатите от търсенето с почти светкавична скорост.
Въпреки това през годините AMP се превърна в мощна платформа за доставяне на съдържание директно от резултатите от търсенето с почти светкавична скорост.
Как да персонализирате AMP страниците ?
Използвайки Google Search Console или HTML, програмистите могат да оптимизират AMP кода, за да ги направят по-адаптивни и проследяеми.
Ето само няколко примера как можете да персонализирате вашия AMP HTML документ.
- amp-pixel: Проследяване на Pixel код
- amp-animation: Добавяне на анимации
- amp-dynamic-CSS-classes: Динамични CSS елементи
- gtag.js tag Позволява проследяване чрез Google Ads и Search Console
- amp-iframe: Визуализира iFrame
- amp-live-list: Актуализация на съдържанието в реално време
- amp-app-banner: Фиксиран банер
Факти
Знаете ли, че повече от 60% от потребителите напускат страницата Ви, ако тя се зарежда повече от 3 секунди. За да се откроите от конкуренцията не пропускайте да оптимизирате уеб сайта Ви за всички мобилни устройства.
Заключение
AMP е наистина мощен инструмент за оптимизация на уеб страници, удобни за мобилни устройства и Ви помага да отговорите на изискванията на Google.
Въпреки че в момента фокусът е върху AMP, не забравяйте да използвате доказани мобилни маркетингови стратегии за да генерирате повече клиенти на вашия сайт и да развиете бизнеса си.
Ако имате нужда от безплатна консултация за вашия онлайн магазин или корпоративен уеб сайт, може да се свържете с нас чрез формата за контакт – ще се радваме да научим повече за вашата бизнес идея и да предложим адекватно решение.