PageSpeed Insight е безплатен инструмент на Google, които измерва скоростта на зареждане на сайта, важен фактор за класиране в резултатите на Google, тоест колкото по-бързо се зарежда вашият уеб сайт или онлайн магазин толкова по-високо ще бъде класиран той в резултатите от търсенето.
Съдържание
Както знаем, повече трафик, повече потребители – повече печалби. Потребителите обичат да сърфират в страници, които се зареждат бързо, те остават на страниците ви по-дълго, а това от своя страна подобрява степеннта на отпадане
Ето защо на първите места в Google винаги са уеб сайтовете,които се зареждат доста по-бързо от останалите, разбира се без тези с платени реклами. Google отдавана е най-използваната търсачка в глобален мащаб, така че класирането на уеб сайтовете по-скорост се е превърнало в стандарт.
Колото по-бавен и муден е вашият сайт, толкова по-малък е шансът той да достигне челните места в класирането. Всички знаем, че повечето хора при търсене в Google, отварят първите 10 резултата.
Тактики и подходи към PageSpeed
През последните години алгоритъмът на Google стана много строг и прецизен, що се отнася до техническите изисквания на уеб сайтовете, поне към тези, които желаят да бъдат на челни места при търсене на определена ключова дума. По този начин уеб сайтовете, които са удобни за мобилни устройства получават по-добри класирания.
Важно е да се отбележи, че сайтовете, които все още разчитат на HTTP, вместо на HTTPS, тоест не използват SSL сертификат за криптиране на данните, през 2021г. те определено няма да имат шанс срещу конкуренцията. Измерванията на скоростта на страниците, отчитат начина, по който сайтът работи на таблети и смартфони. Ако вашият уеб сайт няма висока PageSpeed, ще се отрази негативно върху класирането в търсачките.
Оптимизацията на скоростта помага на Googlebots
Когато говорим за Google PageSpeed Insights, нямаме предвид само времето, необходимо на потребителите за достъп до сайта, а и времето за което алгоритъмът на търсачките обхожда сайта. Ако вашият уеб сайт е твърде бавен, Googlebot по-трудно ще достъпи вашите страници, за да получи достъп до съдържанието ви.
Проверете скоростта на зареждане с PageSpeed Insights
За да успяват разработчиците да се адаптират към нарастващото значение на скоростта на уеб сайтовете, както и да получат представа за ефективноста на, Google създаде този уеб инструмент PageSpeed Insights. Той не само дава на потребителите добра представа дали сайта е оптимизиран за скорост, но и предлага някой доста полезни съвети за подобряване на бързината на сайта.
Как Google оценява PageSpeed
Оценката се изчислява, като се използва алгоритъмът на Lighthouse за събиране и анализ на данните на зададеният домейн. Резултатът за ефективност е средната стойност от получените метрични резултати.
- 0 до 49 (червено): Лошо
- 50 до 89 (оранжево): Необходимо е подобряване
- 90 до 100 (зелено): Добре
За по-добро потребителско преживяване, сайтовете трябва да се стремят да имат добри резултати (90-100). Резултат 100 е изключително труден за постигане и никой не очаква да имате такъв резултат.
Разгледайте тежестта на оценяването на Lighthouse Scoring калкулатора:
- Първо изобразяване на съдържание (FCP) – v6 – тежест 15%; v5 – тежест 20%
Тази метрика е една от шестте показателя в секция „Производителност“ и показа времето за зареждане на първи текст или изображение, като описва колко време ще бъде необходимо на потребителя, за да може да взаимодейства със сайта.
- Индекс на скоростта – Speed Index – v6 – тежест 15%; v5 – тежест 27%
Метриката показва времето за постигане на пълното изобразяване на сайта.
- Изобразяване на най- голямото съдържание (LCP) – v6 – тежест 25%
Времето за визуализация на най-големите изображения или текст.
- Време до интерактивност– v6 – тежест 15%; v5 – тежест 33%
Този показател показва след колко време страницата е на 100% интерактивна.
- Общо време на блокриане– v6 – тежест 25%
Сумираните стойности в ms от всички времеви интервали между FCP и времето до интерактивност, при повече от 50ms.
- Кумулатвни структурни промени (CLS) – v6 – тежест 5%
Показателят измерва времето за движение на всички видими елементи в прозоречният изглед.
В генерираният репорт се съдържат подробни предложения и информация за подобряване на показателите, а в менюто диагностика, може да намерите допълнителни указания за подобряване на ефективността на уеб сайта.
7 лесни съвета за подобряване на PageSpeed
За да осигурите максималко по-добро потребителско преживяване и по-добро класиране в Google, може да изпълните тези лесни стъпки:
Активирайте GZIP компресията
Копресирането на CSS, HTML и JavaScript файлове до по-малко от 150 байта в комбинация с кеширането от сървъра ще намали времето за зареждане значително.
Почистете кода на CSS, JavaScript и HTML
Премахването на интервали, запетаи и други ненужни символи от кода на сайта, значително ще намали размера, а с него и скоростта.
Намалете пренасочванията и 404 грешките
Намаляването на броя пренасочвания на уеб сайта ще осигурят значително подобрение в скростта на зареждане. Използвайте и пренасочванията от страна на сървъра, които са значително по-бързи.
Проверете времето за отговор на сървъра
Изборът на правилен хостинг план е от огромно значение, за оптималното зареждане на вашият сайт. Препоръчителното време за отговор на сървъра е по-малко от 200ms. Помислете за преминаване на по-висок хостинг план, ако текущият ви е бавен.
Компресиране и преоразмеряване на изображенията
Уверете се, че изображенията на вашият уеб сайт не са по-големи отколкото те трябва да бъдат и са оразмерени в правилните размери. Плъгините за компресия на изображенията могат да намалят значително размерите на файловете, без загуба на качество.
Оптимизация за всички мобилни устройства
Имайте предвид, че резултатът ви в Google PageSpeed се влияе не само от бързината на настолната верия на вашият сайт. По-голямата част от интернет потребителите използват смартфони или таблети и Google използва това. Скоростта на мобилната версия на уеб сайта е основа за правилното класиране и оптимизация.
Експериментирайте с различни плъгини
Тествайте вашият уеб сайт с различни кеширащи плъгини, докато намерите оптималният за вас. Не забравяйте да използвате и кеширащият модул във вашият хостинг план.
Имате нужда от помощ с оптимизацията за скорост на вашият уеб сайт? Не се колебайте да се свържете с нас за да получите индивидуална оферта. Ние използваме последните техники за оптимизиране, а резултатите са ефективни.